| کد خبر: 165765 |

◄ خط ریلی زاهدان-میرجاوه در اولویت طرح‌های راه‌آهن است

خط ریلی زاهدان – میرجاوه با توجه به حجم بالای کالاو مسافر قطعاً در اولویت بندی و برنامه ریزی راه آهن کشور قرار خواهد گرفت.

تین نیوز

عضو هیات مدیره راه آهن عضو با بیان اینکه خط ریلی زاهدان- میرجاوه از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: با توجه به حجم بالای کالاو مسافر قطعاً در اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی راه آهن کشور قرار خواهد گرفت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید رسولی عضو هیئت مدیره راه آهن با ارائه گزارشی از عملکرد و برنامه های راه آهن، به سوالات حاضران پاسخ گفت و از تجار و سرمایه گذاران حاضر در جلسه خواست باتوجه به ظرفیت های قانونی ایجاد شده در سالهای اخیر و تاکید مقام معظم رهبری به توسعه حمل و نقل ریلی در طرح های ریلی کشور مشارکت کنند.

وی با اشاره به قوانین سرمایه گذاری بخش خصوصی برای طرح های حوزه راه آهن گفت: در سالهای اخیر قوانین بسیار خوب و تسهیل کننده ای برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی تصویب شده که هم کاربرد داخلی و هم کاربرد بین المللی دارد.

رسولی با اشاره به مزیت های حمل و نقل ریلی از جمله کاهش قابل ملاحظه در مصرف سوخت و انرژی، ایمنی بالا و تلطیف محیط زیست بلحاظ مصرف سوخت فسیلی کمتر و رفاه و آسایش بیشتر، ادامه داد: در خصوص استفاده از فاینانس برای اجرای خطوط ریلی یکی از مشکلات اصلی استفاده از فاینانس در کشور تامین ۱۵ درصد سهم دولت است و با توجه به اینکه ۱۵ درصد این بخش رقم بزرگی است و تامین آن در بودجه سالیانه قابل تامین نبود، مقام معظم رهبری در قانون بودجه سال ۹۷ موافقت کردند که ۱۵ درصد سهم دولت از محل صندوق توسعه ملی تأمین شود که براین اساس امسال ظرفیت بسیار بزرگی فراهم شده است.

عضو هیئت مدیره راه آهن با بیان اینکه خط ریلی زاهدان – میرجاوه از اهمیت بسزایی برخوردار است، افزود: ایجاد این خط ریلی حل بسیاری از مسائل امنیتی و اجتماعی را بدنبال خواهد داشت و با توجه به وجود حجم بالای کالاو مسافر قطعاً در اولویت بندی و برنامه ریزی راه آهن کشور قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.