| کد خبر: 165708 |

کدخدازاده تشریح کرد:

◄ جزییات ساخت زیباترین پل تک‌کابلی در جاده هراز

حداقل یک و حداکثر سه پل کابلی در این مسیر کلنگ زنی و طراحی‌شده است که یکی از این پل‌ها به‌عنوان زیباترین پل گردشگری در جاده هراز شناخته می‌شود و قرار است در ستون این پل مجتمع رفاهی ساخته شود.

تین نیوز

کدخدازاده معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهایی حمل‌ونقل کشور به تشریح جزییات پل تک کابلی هراز که اکنون در این محور در حال ساخت است پرداخت.

وی با توضیح اینکه نزدیک به 60 درصد از محور هراز ابنیه است و کار ما در این محور فقط به جاده‌سازی محدود نمی‌شود، گفت: پل‌های خاصی در این مسیر وجود دارد که کلنگ آن در سال گذشته از سوی وزیر راه و شهرسازی زده شد و اکنون مراحل ساخت و تکمیل را طی می‌کند.

به گفته کدخدازاده حداقل یک و حداکثر سه پل کابلی در این مسیر کلنگ‌زنی و طراحی‌شده است که یکی از این پل‌ها به‌عنوان زیباترین پل گردشگری در جاده هراز شناخته می‌شود و قرار است در ستون این پل مجتمع رفاهی ساخته شود.

هم‌چنین بر اساس توضیحات کدخدازاده در بالاترین نقطه این پل یک رستوران تأسیس می‌شود.

او توضیح داد که برای ساخت این پل تک کابلی از کشورهای خارجی مشاوره گرفته‌ایم اما پیمانکار داخلی و ایرانی است که قبلاً توانسته است پل کابلی اهواز را طراحی کرده و بسازد.

وی هم‌چنین توضیح داد که اعتبارانی که برای ساخت هراز لازم است نزدیک به اعتبارات یک آزادراه است و تنها در صورت تأمین این رقم امکان تکمیل محور هراز تا سال 1400 ممکن است.

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهایی حمل‌ونقل کشور ادامه داد: از 100 کیلومتری که متعهد به ساخت آن هستیم 50 کیلومتر آن قبلاً انجام‌شده است و در برنامه سال 96 متعهد به ساخت 15 کیلومتر بودیم که 11 کیلومتر در سال گذشته آماده شد و 4 کیلومتر باقی مانده هم تا اواخر  خرداد ماه به بهره‌برداری می‌رسد. قراردادهای 30 کیلومتر باقی‌مانده هم‌بسته شده است که عمدتاً تونل و پل هستند و ساخت انها سخت‌ترین قسمت تکمیل هراز است.

کدخدازاده هم‌چنین خبر داد که برای تکمیل و ساخت این پل‌ها محدودیت‌های محیط زیستی داشتیم که در حال مذاکره برای رفع آن هستیم.

وی ادامه داد: یکی از محدودیت‌های اعلامی ساخت پل کابلی هراز بود که در ابتدا قرار بود دوپایه باشد اما بر اساس محدودیت‌های محیط زیستی مشخص شد که این پل را نمی‌توان دوپایه‌ای ساخت و اکنون ساخت یک پل تک کابلی در هراز  آن هم با دهانه 300 متری در نوع خود کم‌نظیر است.

بر اساس اظهارات کدخدازاده بزرگ‌ترین پل در محور هراز همین پل تک کابلی است که چشم‌انداز خوبی را در این مسیر ایجاد می‌کند و امکان دیدن قله دماوند از روی این پل وجود دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • Kiyan 0 0

    واقعا خسته نباشید و دست همه مسولین و کسانی ک برای این پل زحمت کشیدن درد نکنه و،واقعا ممنونم یه مدت مشغول شدم انجا زندگی ام تعقیر کرد و هروز بهتر شد ،سپاسگزارم و خسته نباشید