| کد خبر: 165654 |

◄ اجرای طرح ترافیک جدید در روز دوم؛ بازگشت دلالان و بازار سیاه؟

پس از گذشت یک‌ماه از مهلت اولیه پایان طرح ترافیک سال 96، سرانجام از امروز شنبه پانزده اردیبهشت97 طرح ترافیک جدید پایتخت به مرحله اجرا گذاشته شد که گفته می‌شود تا ابتدای خردادماه طرح جدید ترافیک به صورت ارشادی اجرا خواهد شد.

تین نیوز

پس از گذشت یک‌ماه از مهلت اولیه پایان طرح ترافیک سال 96، سرانجام از شنبه پانزده اردیبهشت97 طرح ترافیک جدید پایتخت به مرحله اجرا گذاشته شد که گفته می‌شود تا ابتدای خردادماه طرح جدید ترافیک به صورت ارشادی اجرا خواهد شد، اما اجرای طرح ترافیک در دو روز گذشته خود با حواشی و اعتراضاتی هم روبه‌رو بود که حضور گسترده دلالان فروش آرم طرح ترافیک تنها یکی از مواردی است که در دو رو گذشته خبر ساز شده است.

با گذشت دو روز از آغاز اجرای طرح ترافیک جدید تهران، عده‌ای از سودجویان بازار سیاه فروش مجوز روزانه تردد در محدوده طرح ترافیک به راه انداخته‌ و علیرغم اعلامی که از قبل صورت گرفته بود فروش طرح ترافیک هنوز در اختیار دلالان است.

روز گذشته در برخی از معابر شهر واسطه‌هایی برای فروش مجوز روزانه ورود به محدوده طرح ترافیک، درست در همان اماکنی که در سال‌های قبل به‌صورت دستی، مجوز روزانه فروخته می‌شد، استقرار پیدا کرده و به شهروندانی که پیش از ورود به محدوده نسبت به ثبت‌نام در سامانه «تهران من» و پرداخت تعرفه تردد اقدام نکرده بودند، مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک می‌فروختند. بهگفته معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران هر شهروندی حتی برای یک بار حضور در سال در محدوده طرح ترافیک باید مشخصات خودرو و فردی خود را در سامانه ثبت کند که ظاهراً تنها در حد یک نظریه از سوی برخی رانندگان تلقی شده است.

اما موضوع طرح ترافیک و مشکلاتی که در دو روز گذشته به همراه داشته است به اینجا ختم نشده و برخی از رانندگان نیز به نحوه پرداخت عوارض و مراقبت از پایان مبلغ شارژ خود ابراز نگرانی کرده و خواستار تدبیر ویژه برای این بخش هستند.

در این میان هستند رانندگان مسافربرهای شخصی که کار با سیستم جدید طرح ترافیک را بسیار می‌پسندند و از آن استقبال کرده‌اند و آن‌ را برای بین 4 تا 5 ساعت کار در محدوده طرح ترافیک دارای صرفه اقتصادی می‌دانند.

اما ساکنان محدوده طرح ترافیک که ناگزیر از تردد چندین‌باره در مرکز شهر هستند از اجرای طرح ترافیک جدید ابراز ناخوشایندی کرده و آن‌را موجب سردرگمی خود عنوان می‌کنند، با این تفاسیر، سازمان حمل‌ونقل وترافیک در پایان دوره 15 روزه اجرای طرح، تغییراتی را باید در نحوه اجرا، پیاده کند.

 برخی از رانندگان به نحوه پرداخت عوارض و مراقبت از پایان مبلغ شارژ خود ابراز نگرانی کرده و خواستار تدبیر ویژه برای این بخش هستند.

در این میان هستند رانندگان مسافربرهای شخصی که از کار با سیستم جدید طرح ترافیکاستقبال کرده‌اند و آن‌را برای بین 4 تا 5 ساعت کار در محدوده طرح ترافیک دارای صرفه اقتصادی می‌دانند.

اما ساکنان محدوده طرح ترافیک که ناگزیر از تردد چندین‌باره در مرکز شهر هستند از اجرای طرح ترافیک جدید ابراز ناخوشایندی کرده و آن‌را موجب سردرگمی خود عنوان می‌کنند، با این تفاسیر، سازمان حمل‌ونقل وترافیک در پایان دوره 15 روزه اجرای طرح، تغییراتی را باید در نحوه اجرا، پیاده کند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، طرح ترافیک جدید که از ابتدا با مخالفت‌های گسترده‌ای روبه‌رو بود شنبه با پشت سر گذاردن تمامی بررسی‌ها و کارشناسی‌ها به مرحله اجرا گذاشته شد، اما به دلیل برخی کاستی‌ها و البته نقاط قوت، نارضایتی‌هایی را نیز به همراه دارد و لذا اعتراضاتی از این رهگذر به گوش می‌رسد که فرمانداری را نیز ناچار از واکنش کرده است.

براساس این گزارش، معاون فنی‌وعمرانی فرمانداری تهران در این ارتباط گفت: تا به امروز شکایتی در خصوص طرح ترافیک جدید به ما گزارش نشده و چنان‌چه چنین اتفاقی رقم بخورد، قطعاً فرمانداری از اختیارات خود در این‌باره استفاده می‌کند.

غلامحسین آرام افزود: قطعاً درخواست‌ها و انتقادات مطرح شده را بررسی می‌کنیم،  تاکنون یک گروه نسبت به این موضوع طرح ترافیک درخواست داشته‌اند که فرمانداری با تکیه بر قانون به این بخش ورود داشته است.

وی با تاکید بر این مهم که در صورت نیاز نکات دارای اشکال را به شورای شهر ارجاع می‌کنیم، افزود: شفاف‌ بودن طرح ترافیک پیش از این صورت گرفته و چنانچه لازم باشد فرمانداری در حد بضاعت این کار را با همراهی دستگاه‌های مجری به انجام می‌رسانیم. قطعا پیش بینی‌های لازم از سوی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در  این حوزه انجام شده است.

یکی ازعمده مواردی که به آن اشکال وارد بود نحوه ورود و خروج ساکنان محدوده طرح ترافیک بود که این‌ روزها معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با دادن امتیاز رایگان بودن ورود و خروج یک بار در روز برای ساکنان این محدوده‌ها، مشکلی که از آن یاد می‌شد را برطرف کرد و با این کار یک امتیاز دیگر هم بر امتیازات که پورسیدآقایی از آن گریزان بود افزوده شد.

پورسیدآقایی در این‌باره گفته است: ساکنین محدوده طرح ترافیک با ثبت‌نام در سامانه my.tehran.ir می‌توانند، فارغ از شماره پلاک خودرو هر روز یک خروج رایگان قبل از ساعت ۸:۳۰ و یک ورود پس از ساعت ۱۷ به محدوده داشته باشند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.