| کد خبر: 165627 |

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضلی سبز شهر تهران عنوان کرد؛

◄ ضعف حمل‌ونقل در صادرات گل و گیاه

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران به ضعف حمل ونقل در راستای صادرات گل و گیاه واکنش نشان داد و گفت: در این رابطه از همسایگان خود بسیار عقب هستیم.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران به ضعف حمل ونقل در راستای صادرات گل و گیاه اشاره کرد و گفت: در این رابطه از همسایگان خود بسیار عقب هستیم.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مراسم  افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه تهران با حضور سمیع‌اله مکارم حسینی سرپرست شهرداری تهران، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران، محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا، سفرای کشورهای الجزایر  و رومانی، نمایندگان مجلس و برخی اعضای شورای شهر تهران در محل بوستان گفتگو نمایشگاه دائمی شهرداری برگزار شد.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران  با اشاره به این‌که برگزاری شانزده دوِره نمایشگاه گل و گیاه از دستاوردهای شهرداری بوده است، گفت: البته شهرداری مسئولیتی در برگزاری نمایشگاه گل و گیاه ندارد.

علی‌محمد مختاری در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در زمینه حمل‌ونقل و صادرات گل و گیاه در مقایسه با همسایگان خود سهم  کمی را به خود اختصاص داده‌ایم.

او به درآمدزایی گل و گیاه اشاره کرد و افزود: متأسفانه علیرغم تولید خوب مصرف گل و گیاه در کشور آمار مناسبی در صادرات این محصولات دیده نمی‌شود.

وی به اراضی اختصاص‌یافته به توسعه فضای سبز با حضور رئیس‌جمهور کشورمان اشاره کرد و گفت: با این اتفاق قطعاً از ساخت‌وسازهای بی‌رویه در ارتفاعات تهران جلوگیری شد که کار بزرگی است.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها وفضای سبز شهر تهران، با یادآوری این‌که 15 هزار تولید کننده گل و گیاه داریم، گفت: تنوع گیاهی خوبی در سطح تهران وجود دارد و ظرفیت زیادی برای افزایش تولیدات است اما نیازمند حمایت جدی‌تر هستیم.

مختاری با اشاره به این مطلب که، 2هزار و 338 بوستان در تهران وجود دارد و 40 هزار هکتار جنگل کاری در اطراف تهران داریم،‌ تصریح کرد: در اسفند ماه 1200 هکتار جنگل کاری در شمال پایتخت به بهره برداری رسید که علاوه بر اینکه فیلتر هوای تهران است، مانع از توسعه بی رویه تهران نیز می‌شود.

وی با تاکید بر  این نکته که، برای آبیاری تهران از 175 میلیون متر مکعب آب خام استفاده می‌کنیم، گفت: 135 میلیون متر مکعب آب چاه، هفت میلیون لیتر آب‌های سطحی، 10 میلیون لیتر فاضلاب است که با این حال 6 میلیون متر مکعب نیز کسری داریم.

مختاری با بیان این‌که «برای آبیاری تهران از 135 میلیون متر مکعب آب چاه و زیرزمینی استفاده می‌کنیم که باید به 70 میلیون متر مکعب کاهش یابد»، ابراز داشت: برداشت بی رویه از آب‌های زیرزمینی موجب نشست دشت‌های تهران شده که باید این مسئله ساماندهی شود.

مختاری با اشاره به این‌که، هر هکتار از فضای سبز تهران سالانه 8000 متر مربع آب مصرف می‌کند که با استفاده از روش‌های نوین می‌توان آن را به 6000 متر مربع کاهش داد، درباره نمایشگاه گل و گیاه نیز خاطرنشان کرد: در نمایشگاه امسال 200 تولید کننده داخلی و تعدادی از تولید کنندگان کشورهای خارجی حضور دارند که در فضایی با وسعت 7000 متر سرپوشیده و 4000 متر فضای آزاد برگزار شده است و امیدواریم با حمایت‌های اعضای شورا بتوانیم این رویه را ادامه دهیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.