| کد خبر: 165625 |

◄ پروازهای یاسوج از سر گرفته می‌شود

روز ۲۹ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۶، یک فروند هواپیمای ATR در نزدیکی فرودگاه یاسوج و بر اثر برخورد به یکی از کوه‌های رشته‌کوه دنا سقوط کرد، اما شاید بسیاری ندانند که پس از سانحه چه اتفاقی برای سفرهای هوایی به یاسوج افتاد.

تین نیوز

روز ۲۹ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۶، یک فروند هواپیمای ATR در نزدیکی فرودگاه یاسوج و بر اثر برخورد به یکی از کوه‌های رشته‌کوه دنا سقوط کرد، اما شاید بسیاری ندانند که پس از سانحه چه اتفاقی برای سفرهای هوایی به یاسوج افتاد. پس از آن سانحه، شرکت هواپیمایی آسمان که تنها ایرلاینی بود که در این فرودگاه برنامه پرواز داشت، پروازهای خود را قطع کرد و سپس هیچ شرکت هواپیمایی حاضر نشد پروازی به این فرودگاه انجام بدهد.

به گزارش تین نیوز، علی محسنیان، مدیر فرودگاه یاسوج، در این‌باره به هفته‌نامه «حمل‌ونقل» می‌گوید: «تنها شرکت هواپیمایی که در فرودگاه یاسوج پرواز داشت، شرکت آسمان بود. پرواز تهران ـ یاسوج ـ تهران تا قبل از حادثه سقوط هواپیمای ATR شرکت آسمان به‌صورت روزانه در این فرودگاه برقرار بود.

او در ادامه از استقبال خوب مسافران در این مسیر پروازی سخن گفت و درباره دلایل قطع این پرواز از سوی شرکت هواپیمایی آسمان توضیح داد: «یکی از اصلی‌ترین دلایل قطع پرواز، شرایط روانی و اجتماعی حاکم بر جامعه بود. به همین دلیل، شرکت آسمان در مقطع کنونی تشخیص داد برای مدتی پروازهای خود را در مسیر تهران ـ یاسوج قطع کند.

شرکت هواپیمایی آسمان تنها ایرلاینی بود که با برقراری پرواز در این فرودگاه به مردم این منطقه خدمت‌رسانی می‌کرد؛ این سخنان رئیس فرودگاه یاسوج است که در ادامه آن می‌گوید: «این شرکت هواپیمایی طبق عرفی مبنی بر اینکه اگر ایرلاینی در منطقه‌ای سانحه بدهد، بهتر است پروازهای خود را به‌صورت موقتی قطع کند، اقدام به این کار کرد.»

 طبق گفته او، بعد از حادثه سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج هیچ پرواز مسافری در این فرودگاه برقرار نبوده و هیچ شرکت هواپیمایی نیز ابراز تمایل برای برقراری پرواز نکرده است، اما فرودگاه یاسوج بر اساس قوانین و مقررات همواره از طلوع تا غروب آفتاب عملیاتی بوده و خدمات هوانوردی ارائه می‌کند و بعد از سانحه صدها پرواز هلیکوپتری را در این فرودگاه پشتیبانی کرده است.

مدیر این فرودگاه با بیان این مسئله که مسافران روی این مسیر پروازی حساب ویژه‌ای باز کرده بودند، اما با قطع آن مشکلاتی برایشان به وجود آمده و اکنون خود را به‌صورت زمینی به یاسوج می‌رسانند، بیان می‌کند: «در چنین شرایطی اولویت و خواسته اصلی مردم برقراری مجدد پروازها است، اما وظیفه اصلی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران آماده‌کردن زیرساخت‌های مناسب در فرودگاه‌ها است.

به گزارش تین نیوز، اخیراً شرکت هواپیمایی آتا اعلام کرده است قصد دارد پروازهای خود را از هفته جاری در فرودگاه یاسوج آغاز کند. بر اساس اعلام این شرکت هواپیمایی در روز‌های یکشنبه، سه شنبه و پنج شنبه صبح‌ها ساعت ۶ از تهران به یاسوج و ساعت ۸ از یاسوج به تهران برای انتقال مسافران پرواز می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.