| کد خبر: 165606 |

◄ خط 7 به 17 هواکش میان تونلی نیاز دارد

توسعه خط7 دو پیشنهاد مبنی بر امتداد آن با شاخه غربی به سمت جنت آباد شمالی و با شاخه شرقی به سمت ولنجک مطرح است.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه با اشاره به اینکه خط 7 مترو تهران از ورزشگاه تختی شروع و به میدان کتاب سعادت‌آباد ختم می‌شود، گفت: در مورد توسعه این خط دو پیشنهاد مبنی بر امتداد آن با شاخه غربی به سمت جنت آباد شمالی و با شاخه شرقی به سمت ولنجک مطرح است.

به گزارش تین‌نیوز، علی امام بابیان اینکه خط 7 مترو تهران به طول 27 کیلومتر و شامل 22 ایستگاه است که از ورزشگاه تختی در افسریه شروع و به میدان کتاب در سعادت‌آباد منتهی می شود، گفت: 20 کیلومتر این خط با 8 ایستگاه در خرداد 96 افتتاح و در آبان ماه همان سال به دلیل مشکلات ایمنی تعطیل شد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه با تاکید بر اینکه طبق استانداردها حدفاصل هر ایستگاه باید یک هواکش میان تونلی و هر ایستگاه 3 هواده وجود داشته باشد که برای این خط 17 هواکش در طول مسیر طراحی‌شده است، تصریح کرد: در زمان افتتاح 13 کیلومتر از خط 7 ، حتی یک مورد هم هواکش، در مدار بهره‌برداری قرار نگرفته بود همچنین سیگنالینگ این خط نیز راه‌اندازی نشده بود که آن‌هم در دستور کار قرارگرفته است.

امام در خصوص اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته 7 کیلومتر از این خط با 7 ایستگاه حدفاصل ایستگاه مولوی تا نواب صفوی در خرداد امسال افتتاح می‌شود، ادامه داد: 20 کیلومتر دیگر از این خط در فاز دوم تا پایان تابستان و فاز سوم برای تکمیل کار در نظر گرفته‌شده است. همچنین بهره‌برداری آن نیز تا پایان سال پیش‌بینی‌شده که در صورت تامین منابع مالی طبق زمان‌بندی انجام می‌شود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.