| کد خبر: 165562 |

◄ افتتاح 2 تقاطع غیرهمسطح کلیدی در شهرهای حومه‌ای تهران

تقاطع غیرهمسطح شهر قدس- فتح با حضور وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و استاندار تهران افتتاح شد.

تین نیوز

 تقاطع غیرهمسطح شهر قدس- فتح با حضور وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و استاندار تهران افتتاح شد.

به گزارش تین‌نیوز تقاطع غیرهمسطح ورودی شهر قدس- فتح سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمدحسین مقیمی استاندار تهران، عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، محمد محمودی شاه‌نشین نماینده مردم قدس، ملارد و شهریاد در مجلس و جمعی از مسئولان این شهرستان افتتاح شد.

پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح شهر قدس جهت رفع مشکلات ترافیکی موجود در تردد خودروهای ورودی و خروجی شهر قدس به تهران و کرج و به‌منظور حذف تقاطع مسیر ورودی شهر و راه‌آهن در تیرماه ۸۹ آغاز شد و ادامه عملیات اجرایی آن از زمستان ۹۴ به پیمانکار جدید واگذار شد.

در حاشیه این مراسم عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از اقدامات درحال انجام برای تبدیل خط آهن حومه‌ای بین تهران و شهر قدس و تبدیل آن به چهارخطه با هدف کاهش سرفاصله قطارها از این خط خبر داد.

وی با بیان اینکه این پروژه یک پل چهارطبقه در غرب استان تهران و متصل کننده شهر قدس به تهران و کرج است، افزود: این منطقه یکی از گلوگاه‌های ترافیکی استان تهران بود که با افتتاح این پل مرتفع شد و مردم می‌توانند از آسایش در این تردد بهره‌مند شوند.

آخوندی با اشاره به خط آهن عبوری از زیر این تقاطع غیرهمسطح بیان داشت: به منظور ایجاد یک ارتباط حومه‌ای بین شهر قدس و تهران در حال تلاش برای تبدیل این خط آهن به چهار خطه هستیم تا زمان سرفاصله کاهش یابد

عملیات اجرایی این پروژه شامل ۳۷ هزار و ۸۳ مترمکعب بتن، ۴ هزار و ۲۶۳ تن میلگرد، ۴ رمپ هرکدام به طول ۲۰۱، ۷۱۲، ۳۰۲ و ۹۱۸ متر بوده است.

همچنین عرض میانگین آن‌ها نیز به ترتیب ۹.۵، ۱۱، ۱۱.۱ و ۱۱.۱۵ متر با استفاده از پل روگذر دوطبقه به‌صورت عرشه بتنی مجوف در جاریز است.

در ادامه برنامه‌های روز گذشته وزیر راه و شهرسازی پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید صیاد شیرازی شهرستان شهریار هم افتتاح شد.

این تقاطع به‌صورت سه سطحی و از چهار سمت خود به تهران، ملارد، اندیشه و شهریار دسترسی ایجاد می‌کند.

پل اندیشه به تهران با طول ۵۴۰ متر از ابتدای رمپ و عرض ۱۵.۴۵ متر دارای ۴۵ شمع ستون و ۱۶ دهانه دال مجوف به همراه سیستم باربر جانبی شمع ستون است.

عرشه همسطح نیز به طول ۵۴ متر و عرض ۵۰ متر دارای ۶۸ شمع به‌صورت تیر دال بتنی به همراه سیستم باربر جانبی شمع ستون طراحی شده است.

با بهره‌برداری از پروژه صیاد شیرازی معضل ترافیکی جاده‌های ارتباطی بین شهریار، کرج، شهر قدس، اندیشه و ملارد رفع می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.