| کد خبر: 165552 |

◄ سوت قطار 30 ماه دیگر در سنندج نواخته می‌شود

اتصال کردستان به خط ریلی سراسری از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است. خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این خبر، وعده داد تا 30 ماه دیگر سوت قطار در سنندج شنیده می‌شود.

تین نیوز

اتصال کردستان به خط ریلی سراسری از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است.

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این خبر، وعده داد تا 30 ماه دیگر سوت قطار در سنندج شنیده می‌شود.

خادمی که جهت بازدید از طرح‌های راه‌سازی استان کردستان به این استان سفرکرده، اظهار کرد: هم‌اکنون عملیات زیرسازی این خط آهن با روند خوبی در حال اجراست و انتظار می‌رود تا ۲ و نیم سال آینده بتوانیم خط آهن را به سنندج برسانیم.

او افزود: در پیش‌بینی اولویت‌های ریلی کشور، تکمیل خط آهن پنج مرکز استان موردتوجه است که کردستان یکی از این استان‌ها است.

به گفته خادمی، به‌زودی با اتمام زیرسازی مسیر ریلی حدفاصل همدان به سمت سنندج، عملیات ریل‌گذاری آن آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت یادآور شد: تعریف کریدور بزرگراهی شمال به جنوب در غرب کشور از اقدامات خوب دولت تدبیر و امید است و ۳۲۰ کیلومتر از یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر آن در کردستان قرار دارد.

او تأکید کرد: تاکنون ۱۴۰ کیلومتر از ۳۲۰ کیلومتر باقی‌مانده در کردستان به بهره زیر ترافیک رفته است و ۱۲۰ تا ۱۳۰ کیلومتر آن نیز در حال اجراست و حدود ۴۰ کیلومتر باقی‌مانده نیز به‌زودی به مناقصه می‌رود.

خادمی با اشاره به اینکه سال گذشته تمام قطعات باقی‌مانده این محدوده موردمطالعه قرارگرفته و اقدامات اولیه انتخاب پیمانکار آن صورت گرفته است، افزود: انتظار می‌رود این بزرگراه در قالب یک برنامه سه‌ساله به بهره‌برداری برسد و نقش توسعه‌ای خود را برای کل مناطق غربی کشور را ایفا کند.

او احداث بزرگراه از مرکز کشور به سمت مریوان را از دیگر برنامه‌های دولت در استان کردستان اعلام کرد و گفت: این مسیر هم‌اکنون در قالب طرح‌های مختلف ازجمله گردنه صلوات آباد و تعریض مسیر سنندج به مریوان در حال اجرا است.

به گزارش ایرنا، خادمی یادآور شد: سال گذشته در خصوص اعتبارات بخش بزرگراهی کردستان بیش از ۱۲۰ درصد تخصیص اعتبارات امسال در کردستان داشتیم که ازجمله آن می‌توان به بزرگراه مریوان - سنندج اشاره کرد که ۸۵۰ میلیارد ریال حدود ۳۰۰ درصد برای آن تخصیص یافت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.