| کد خبر: 165501 |

◄ مجلس به تخلفات شهرداری ورود کند

کارشناس امور مدیریت به تشریح این موضع پرداخت که، مجلس شورای اسلامی حق دارد که بر هر سیستم و اداره‌ای از کشور از جمله شهرداری نظارت کند و یکی از وسایل نظارتی در اختیار نمایندگان مردم در پارلمان، تحقیق و تفحص است.

تین نیوز

کارشناس امور مدیریت به تشریح این موضع پرداخت که، مجلس حق دارد که بر هر سیستم و اداره‌ای از کشور از جمله شهرداری نظارت کند و یکی از وسایل نظارتی در اختیار نمایندگان مردم در پارلمان، تحقیق و تفحص است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مصطفی ایزدی اظهار کرد: از طریق تحقیق و تفحص از شهرداری قطعاً مشخص می‌شود یک تشکیلات چه معایب و محاسنی داشته است، اما ماهیت تحقیق و تفحص برای یافتن عیوب کار در جایی است که مشکلات در آن گزارش شده است.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در سال 95 به علت شرایط سیاسی و حمایت‌ها از شهرداری وقت، مجلس نتوانست وارد این قضیه شود، اکنون هم گرچه امکان دارد جناح اصولگرا مقاومت‌هایی داشته باشند و یا در جریان تحقیق و تفحص اخلالی ایجاد کنند، اما ضروری است به تخلفات شهرداری در دوره گذشته رسیدگی کامل شود.

به گفته ایزدی، شهرداری به دلیل برخی امور در مدیریت شهری گذشته، باید مورد تحقیق و تفحص قرار بگیرد تا مشخص شود در این نهاد چه چیزهایی گذشته است و آیندگان هم بدانند با چه مشکلاتی روبه‌رو خواهند شد، رفیق‌بازی‌ها، استخدام‌های بی‌مورد و مهم‌تر از همه مسائل مالی شهرداری اسبق باید مورد تحقیق قرار بگیرد، باید مشخص شود شهردارانی که قصد رئیس‌جمهور شدن داشته‌اند چه میزان از امکانات شهرداری استفاده کرده‌اند.

کارشناس امور مدیریت، خاطرنشان کرد: با توجه به گزارشاتی که آقای نجفی شهردار مستعفی به دستگاه قضا ارائه کردند، حساسیت‌هایی ایجاد شده که اگر مجلس بخواهد در برابر آنها کوتاه بیاید و به این طرح رای ندهد جفای بزرگی در حق عموم مردم خواهد بود ، چرا که دستگاه قضا اگر تصمیم به انجام کاری داشت تاکنون اقدام کرده بود و قوه مجریه هم نمی‌توانست به این مهم ورود پیدا کند، مجلس برای پرداختن به مساله تحقیق و تفحص از شهرداری دارای دو پشتوانه قوی مردمی و تقنینی دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.