| کد خبر: 165482 |

پارکینگ‌های مصلی در نمایشگاه کتاب فقط برای تاکسی و اتوبوس

در محدوده اطراف مصلی پارکینگی برای خودروهای شخصی دیده نشده است، بنابراین از شهروندان می‌خواهیم برای سهولت در دسترسی به نمایشگاه از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه تمام پارکینگ های مصلی به ترمینال تاکسی و اتوبوس اختصاص یافته است، گفت: در محدوده اطراف مصلی پارکینگی برای خودروهای شخصی دیده نشده است، بنابراین از شهروندان می‌خواهیم برای سهولت در دسترسی به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند.

به گزارش تین‌نیوز، محسن پورسیدآقایی با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب پس از دو سال با تصمیم مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از 12 اردیبهشت ماه در مصلی تهران برگزار می‌شود، اظهار کرد: به طور معمول برگزاری نمایشگاه باعث قفل شدن و ترافیک در بسیاری از مناطق تهران می‌شود اما برگزاری این نمایشگاه آزمایش بزرگی برای ترافیک شهر تهران است که امسال سعی کردیم مدل جدیدی از رویکردهای خودمان نسبت به حل ترافیک را به آزمایش بگذاریم.

وی با تاکید بر این‌که تمام پارکینگ‌های اطراف نمایشگاه به ترمینال تاکسی و اتوبوس اختصاص یافته است، گفت: امکان پارک حتی یک خودروی شخصی نیز در پارکینگ‌های مصلی و اطراف نمایشگاه وجود ندارد و در صورت پارک دوبل و یا پارک غیر مجاز، خودرو متخلف به سرعت با جرثقیل حمل خواهد شد. بنابراین از شهروندان دعوت میکنیم برای سهولت در دسترسی به نمایشگاه از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند.

 معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه استفاده از خودروی شخصی برای مراجعه کنندگان به نمایشگاه کتاب باعث  باعث مشقت مراجعه کنندگان خواهد شد، خاطرنشان کرد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده؛ حمل‌ونقل عمومی  برای تسهیل تردد مراجعه کنندگان  تقویت شده است و  افراد می‌توانند از خطوط یک و سه مترو برای مراجعه به نمایشگاه استفاده کنند،  به همین منظور سرفاصله حرکت قطارها در مدت برگزاری نمایشگاه در این خطوط متناسب با نیاز مخاطبان مدیریت وکاهش می یابد.  

وی افزود: در حوزه اتوبوسرانی نیز ۳۵۰ اتوبوس به مسیرهای منتهی به نمایشگاه اضافه شده است، هم‌چنین اتوبوس‌های ویژه ای از میدان های مهم شهر مانند صنعت و آزادی مسافران را به مقصد نمایشگاه منتقل خواهند کرد.

 پورسیدآقایی ادامه داد: ۲۵۰ تاکسی اختصاصی نیز در میادین اصلی شهر در خط مستقیم نمایشگاه فعال خواهند بود و ۲۰۰ تاکسی تلفنی نیز در پارکینگ نمایشگاه برای استفاده مراجعه‌کنندگان در نظر گرفته شده است.

 وی گفت: با همکاری صورت گرفته با شرکت های حمل‌ونقل  دارای مجوز،  پیک موتوری در داخل نمایشگاه مستقر شده تا افراد بار خود را از این طریق به مقصد منتقل کنند.

 معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: از هموطنانی که از شهرهای دیگر برای بازدید از نمایشگاه کتاب به تهران می‌آیند نیز می‌خواهیم تا از آوردن خودروی شخصی جلوگیری کنند، به همین منظور نقاطی در مرقد مطهر امام خمینی (ره) در نظر گرفته شده است که پذیرای مراجعه کنندگان خواهد بود و افراد با استفاده از خط یک مترو می توانند به محل نمایشگاه مراجعه کنند.

 وی با تأکید بر این‌که امکان پارک هیچ خودرویی در پارکینگ‌های مصلای تهران و اطراف وجود ندارد، گفت: تنها راه آمدن به نمایشگاه وسایل حمل‌ونقل عمومی  بوده و شهرداری تهران تمام تلاش خود را برای تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی به کار بسته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.