| کد خبر: 165418 |

◄ دلیل افزایش قیمت خودرو از نگاه یک نماینده مجلس

با توجه به نوسانات اخیر قیمت ارز و وارداتی بودن قطعاتی که در تولید خودروهای داخلی استفاده می‌شود و همچنین ناگزیر بودن قطعه سازان داخلی در افزایش قیمت محصولات خود با توجه به بالارفتن هزینه تولید شاهد این افزایش قیمت‌ها در بازار هستیم.

تین نیوز

هزینه‌های صنعت خودرو باید با درآمدهای آن‌ها سازگاری داشته باشد.

رامین نورقلی‌پور عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس بابیان این مطلب افزود: با توجه به نوسانات اخیر قیمت ارز و وارداتی بودن قطعاتی که در تولید خودروهای داخلی استفاده می‌شود و همچنین ناگزیر بودن قطعه‌سازان داخلی در افزایش قیمت محصولات خود با توجه به بالا رفتن هزینه تولید شاهد این افزایش قیمت‌ها در بازار هستیم.

نورقلی‌پور گفت: با افزایش قیمت خودروها موافق نیستم؛ اما خودروسازان باید برای جبران هزینه‌های خود با بازار هماهنگی داشته باشند.

عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه با توجه به دراختیار قرارگرفتن ارز 4 هزار و 200 تومانی شاهد این افزایش قیمت‌ها هستیم، ادامه داد: افزایش قیمت ارز در موارد مختلف دیگر نیز تأثیرگذار بوده و همین مسئله خودروسازان را ناگزیر به این افزایش قیمت‌ها کرده است.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس با تأکید بر اینکه خودروسازان کشور در شرایط کنونی کاهش تولید نداشته‌اند، عنوان کرد: یکی از مشکلات عمده خودروسازان عدم تأمین منابع مالی کافی است. این امکان وجود دارد به دلیل نوسانات در بازار ارز و اقتصاد کشور در بخش‌های محصولاتی که باقیمت‌های گذشته نیز تولیدشده‌اند مورد سوءاستفاده قرار بگیرد.

به گزارش خانه ملت، این نماینده مردم در مجلس  بابیان اینکه افزایش قیمت محصولات تولید داخل بعد از افزایش نرخ ارز می‌تواند معیاری برای تشخیص میزان داخلی‌سازی محصولات باشد، خاطرنشان کرد: محصولاتی که در آن‌ها قطعات وارداتی بیشتر به‌کاررفته متحمل افزایش قیمت بیشتری می‌شوند.

روز گذشته قیمت برخی خودروهای داخلی بین دو تا ده میلیون تومان افزایش داشت. دلیل اصلی این اتفاق، وابستگی خودروهای داخلی به واردات قطعه بود که با توجه به افزایش قیمت ارز، قیمت تمام‌شده آن‌ها نیز افزایش یافت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.