| کد خبر: 165318 |

◄ «سوخو» جایگزین «بوئینگ» می‌شود؟

با مشکلات ایجادشده در قرارداد بوئینگ، سوخو روسیه درصدد جایگزینی هواپیمای مسافربری سوپر جت 100 با محصولات بوئینگ در ایرلاین‌های ایرانی است.

تین نیوز

با مشکلات ایجادشده در قرارداد بوئینگ، «سوخو» روسیه درصدد جایگزینی هواپیمای مسافربری سوپرجت 100 با محصولات بوئینگ در ایرلاین‌های ایرانی است.

به گفته مقصود اسعدی‌سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی «سوخو» قصد دارد تجهیزات آمریکایی هواپیماهای خود را کاهش دهد تا برای فروش هواپیما به ایران نیازی به دریافت مجوز اوفک نداشته باشد.

اسعدی‌سامانی افزود: پیش از آنکه تفاهم‌نامه خرید هواپیماهای «سوخو» تبدیل به قرارداد شود ایمنی و استانداردهای آن توسط سازمان هواپیمایی بررسی خواهد شد. تکنولوژی هواپیمای «سوخو» به‌روزتر از توپولف است و قابل‌مقایسه با یکدیگر نیستند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره امضای تفاهم‌نامه خرید هواپیماهای «سوخو» که اخیراً شرکت‌های هواپیمایی با این شرکت امضا کردند، اظهار داشت: قراردادهای شرکت‌های هواپیمایی داخلی با بوئینگ و ایرباس به قوت خود باقی است اما باید از هر فرصتی برای نوسازی ناوگان هوایی کشورمان استفاده کرد.

او ادامه داد: باید بپذیریم که ناوگان هوایی کشورمان فرسوده است و نیاز به نوسازی دارد یکی از گزینه‌های کاهش عمر ناوگان هوایی کشورمان هم خرید هواپیماهای «سوخو»است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: قرار بر این است که بخشی از این تجهیزات از سوی شرکت‌های اروپایی تأمین شود تا نیازی نباشد که به دلیل استفاده از سیستم‌ها و تجهیزات آمریکایی برای فروش این هواپیماهای روسی به ایران مجوز اوفک را دریافت کنند.

اسعدی‌سامانی درباره قیمت هواپیماهای «سوخو»100 گفت: به‌طورقطع قیمت فروش این هواپیماها متفاوت از قیمت کاتالوگ خواهد بود چراکه یک‌سری از آپشن‌ها و تجهیزات آن تغییر می‌کند و در ادامه مذاکرات چانه‌زنی‌هایی هم در مورد تعیین نرخ انجام می‌شود.

او درباره استقبال مسافران ایرانی از ورود هواپیماهای روسی به ناوگان کشورمان گفت: به‌طورقطع هر هواپیمایی که وارد ناوگان کشورمان می‌شود توانسته مجوزهای موردنیاز از سوی سازمان هواپیمایی را کسب کند و در غیر این صورت سازمان هواپیمایی به‌هیچ‌وجه به هواپیماهای غیر ایمن اجازه پرواز نخواهد داد.

اسعدی‌سامانی درباره نحوه تأمین مالی خرید این هواپیماها هم اظهار داشت: روش تأمین مالی خرید هواپیماهای «سوخو» هم مانند سایر قراردادهای معمول خرید هواپیما در دنیا فاینانس است.

او ادامه داد: تاکنون دو شرکت هواپیمایی تفاهم‌نامه خرید هواپیماهای «سوخو»100 را منعقد کردند و سایر ایرلاین‌ها هم به دنبال اجاره این مدل هواپیما هستند.

«سوخو»سوپرجت 100 یک هواپیما مدرن مسافربری است که در مدل‌های جدید تبدیل به یک هواپیما با برد مناسب و امنیت بالایی تبدیل‌شده است.

این هواپیما در صورت ورود به ایران قادر است پروازهای داخلی و بین‌المللی با کشورهای همسایه را پوشش کامل بدهد.

در حال حاضر این هواپیما از تعدادی قطعات آمریکایی استفاده می‌کند که ممکن است برای فروش به ایران نیاز به مجوز اوفک داشته باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    کاش دولت تعدادی توپولوف "204 اس ام" باری برای احیا بخش باری هما و آسمان میخرید!
    پولش هم بصورت روبل یا کالا پرداخت میشد!