| کد خبر: 165308 |

رئیس پلیس تهران:

◄ اجرای «ارشادی» طرح‌ترافیک در دو هفته اول

طبق اعلام محسن پورسیدآقایی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، طرح ترافیک جدید از 15 اردیبهشت با یک ماه تأخیر اجرا خواهد شد.

تین نیوز

طبق اعلام محسن پورسیدآقایی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، طرح ترافیک جدید از 15 اردیبهشت با یک ماه تأخیر اجرا خواهد شد.

به گفته معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، شهرداری برای اجرای این طرح کاملاً آماده بوده؛ اما به دلیل عدم ثبت‌نام تعداد زیادی از افراد خواهان مجوز ورود به طرح ترافیک که موجب ایجاد مشکل برای این شهروندان می‌شد، این طرح یک ماه به تعویق افتاد.

البته نمی‌توان از مشکلات موجود در تصمیم‌گیری شهرداری برای واجدین شرایط ثبت‌نام طرح ترافیک و دیگر مشکلاتی که به دلیل عدم هماهنگی در شهرداری رخ‌داده بی‌تفاوت گذشت.

پورسیدآقایی هدف اصلی طرح ترافیک را کاهش مطلوبیت استفاده از ماشین شخصی دانست و گفت: سال گذشته ۱۲۹ هزار خودرو وارد طرح ترافیک شدند و امسال با تلاش‌های بسیار این رقم به ۱۰۳ هزار خودرو کاهش‌یافته است.

طرح جدید ترافیک مشکلات زیادی دارد

در حالی معاون شهردار تهران از اجرای طرح جدید با تائید همه نهادها سخن گفته است که هم برخی اعضای شورای شهر و هم پلیس از ایرادات این طرح سخن گفته‌اند.

محمد علیخانی با اشاره به اظهارات معاون ترافیک شهرداری تهران گفت: متأسفانه ایشان به‌جای پاسخگویی درست به فرافکنی مسائل می‌پردازد. اگر پیشنهاد درست بود باید درباره طرح جدید و مسائل آن صحبت کند و توضیح دهد. این فرافکنی و ایرادات را به گردن این‌وآن انداختن شیوه درستی نیست.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران ادامه داد: من از روز اول انتقادهای بسیاری به طرح جدید داشتم و معتقد بودم طرحی که عجله‌ای باشد و این حجم تغییرات داشته باشد نمی‌تواند نتایج خوبی داشته باشد اما چون ایشان محکم ایستادند و دلایل بسیار آوردند ما نیز اعلام آمادگی کردیم.

این عضو شورای شهر تهران بابیان این مطلب که ظاهراً باید از مردم عذرخواهی کنیم گفت: من به خاطر مشکلات این طرح و عدم پاسخگویی مناسب از شهروندان تهرانی پوزش می‌خواهم.

او گفت: از اول اردیبهشت، هرروزی که اجرای طرح به تأخیر بیفتد شهرداری متضرر می‌شود و ما درواقع با این طرح شهرداری را از درآمد خودش محروم کردیم.

الهام فخاری دیگر عضو شورای شهر تهران نیز درباره تذکرش به معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران و آخرین وضعیت طرح ترافیک گفت: تذکر من از این باب بود که بر اساس مصوبه شورا، طرح جدید باید از آغاز سال ۹۷ اعلام می‌شد و به اجرا درمی‌آمد، اما این‌گونه نشد.

او ادامه داد: دلیل عدم اجرای آن، آماده نبودن زیرساخت‌ها و تائید نشدن آن از سوی پلیس راهور بود؛ ضمن اینکه گزارشی درباره روند اجرای طرح به شورا ارائه نشده است.

پلیس: طرح ارشادی اجرا می‌شود

سردار حسین رحیمی در پاسخ به این سؤال که آیا تمام ورودی‌های به طرح مجهز به دوربین شده است، افزود: ما همه تجهیزات را تائید کردیم و ان‌شاءالله از ۱۵ اردیبهشت‌ماه اجرایی می‌شود. به‌احتمال‌زیاد تا ۲ هفته بعد از ۱۵ اردیبهشت، طرح ترافیک به‌صورت ارشادی اجرا خواهد شد.

رئیس پلیس پایتخت تأکید کرد: تمام تلاش ما این است که در اجرای این طرح، حقی از مردم ضایع نشود.

رئیس پلیس تهران عنوان کرد: ما از ابتدا مخالف طرح جدید بودیم؛ دلیل آن‌هم نواقص و ابهامات آن بود. اما پس از تصمیم شورای شهر همه جوانب از سوی پلیس بررسی شد. مردم نباید نگران باشند به‌گونه‌ای عمل می‌کنیم که حقی از کسی ضایع نشود

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.