| کد خبر: 165285 |

◄ لابی کاندیداهای شهرداری در شورای شهر ؛جوانگرایی در اولویت است؟

اعضای شورای شهر نیز به نوعی اعتراض خود را به مطرح شدن برخی گزینه‌های فعلی برای تصدی پست شهرداری تهران اعلام کرده‌اند.

تین نیوز

شهریورماه سال گذشته بود که اعضای شورای شهر پنجم،  پس از پایان مراسم تحلیف و برگزاری انتخابات هیات رئیسه، در اولین دستور اولین جلسه شورای شهر پنجم، محمدعلی نجفی را با 21 رای به عنوان شهردار تهران انتخاب و شورای شهر پنجم تهران، نجفی را برای صدور حکم به عنوان شهردار تهران به وزارت کشور معرفی می‌کند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، با اعلام استعفای روز 19 اسفندماه سال 96 آقای نجفی، شورای شهر تهران پس از تلاش به منظور ادامه حضور وی در پست شهرداری تهران در اولین جلسه خود در فروردین‌ماه با قبول اسعتفای وی، تن به انتخاب سرپرست برای ساختمان بهشت داد.

با راه یافتن سمیع‌اله مکارم‌حسینی به ساختمان بهشت، براساس قانون بایست ظرف سه ماه، شهردار منتخب به شهرداری رفته و سکان اداره شهر را برعهده بگیرد.

لیست 20 نفره‌ای به شورای شهر ارائه شده و اعضا از بین آنها 7 نفر را به منظور ارائه برنامه‌ها و اعلام اسامی معاونان خود برگزید که با وجود اعلام شورای پنجم شهر به عدم بکارگیری بازنشستگان و جوانگرایی شهرداری، دیده می‌شود برخی گروه‌های سیاسی سعی در فرستادن گزینه خود به شهرداری با مشخصات ممنوعه دارند.

اعضای شورای شهر نیز به نوعی اعتراض خود را به مطرح شدن برخی گزینه‌های فعلی برای تصدی پست شهرداری تهران اعلام کرده‌اند.

حجت نظری دراین باره گفته است که از میان گزینه‌های شهرداری تهران، به فردی رای خواهم داد که میانگین سن مدیران شهرداری را حداقل 10سال کاهش دهد، چون باید جوانان جایگزین مدیران نسل اول شوند.

مجید فراهانی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر نیز این‌گونه نظر خود را مطرح می‌کند: جوانان عنصر راهبردی تحرک، خلاقیت و تغییر سازمان‌ها هستند، ضروری است باید با انتصاب مدیران جوان به پیرسالی مدیریت دولت و شهرداری خاتمه داد

محسن هاشمی رئیس شورای شهر نیز، یادآور می‌شود: بزرگ‌ترین مزیت شورای پنجم برخورداری از رای بی‌نظیر مردم درانتخابات است و حضور پررنگ جوانان و بانوان، تحول در مدیریت شهری پس از 14 سال و شرایط دشوار مالی، از ویژگی‌های این دوره است.

جدایی از بدنه دولت برای حضور در شهرداری

محمودحجتی یکی از گزینه های شهرداری تهران که گفته می‌شود مورد تایید تمامی احزاب سیاسی داخل شورا است، بیماری قلبی دارد.

انتخاب این سیاستمدار 63 ساله بر خلاف وعده جوانگرایی شورایی‌ها است که گفته بودند شهردار بالای 60 سال انتخاب نخواهند کرد.

به گزارش تین‌نیوز، خبرها حاکی از عدم حضور انصاری لاری در جلسه با پنج عضو شورای شهر تهران است. این نشست قرار بود برای بررسی برنامه‌ کاندیداهای شهرداری برگزار شود و عدم حضور این کاندیدا، بهمعنای  انصراف برای شهردار شدن خوانده شده است.

انصاری لاری ساعت 11 و نیم روز چهارشنبه باید در جلسه‌ای با گروه ۵ نفره شورا حضور می‌یافت و برنامه‌های خود را ارائه می‌کرد اما در آن روز در جلسه حضور نیافت و به کیش سفر کرد، بنابراین عدم حضور به معنای انصراف او از حضور در شهرداری تهران است و یا اینکه حداقل حضورش در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.