| کد خبر: 165266 |

◄ قرارداد با بوئینگ پابرجا است؟

عضو کمیسیون عمران مجلس درباره نتیجه جلسه کمیسیون عمران مجلس گفت: عباس آخوندی اطمینان داد که اگر آمریکا از برجام خارج شود مشکلی برای تحویل هواپیما پیش نخواهد آمد.

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس درباره نتیجه جلسه کمیسیون عمران مجلس گفت: عباس آخوندی اطمینان داد که اگر آمریکا از برجام خارج شود مشکلی برای تحویل هواپیما پیش نخواهد آمد.

به گزارش تین‌نیوز، حمید بنایی گفت:  وزیر راه و شهرسازی در این نشست کمیسیون عمران به مجلس اطمینان داد که با بازگشت تحریم‌ها و یا این موضوع که آمریکا از برجام خارج شود مشکلی برای تحویل هواپیما ایجاد نشده و قرارداد با بوئینگ پابرجا است.

او در ادامه گفت: این جلسه بدر پی اظهارات مدیرعامل شرکت هواپیمایی بوئینگ مبنی بر اینکه هیچ تحویلی به ایران که بخشی از برنامه تولید امسال این شرکت باشد ندارند و درنتیجه این تحویل‌ها طبق پروسه دولت آمریکا به تأخیر افتاده است تشکیل شد.

بنایی گفت: در نشست کمیسیون عمران با حضور آخوندی وزیر راه و شهرسازی موضوع خرید هواپیمای بوئینگ مطرح شد که در صورت بازگشت تحریم‌ها برای تحویل بوئینگ به ایران مشکلی وجود دارد یا خیر و آیا ضمانت‌ها کافی اخذشده و قرارداد به نحوی منعقدشده که آمریکایی‌ها دبه نکنند یا خیر؟

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بابیان اینکه تعویق در تحویل هواپیما نیز در نشست با آخوندی بررسی می‌شود، تصریح کرد: بدعهدی‌های آمریکا و اروپا نه‌تنها در بحث برجام بلکه از ابتدای انقلاب وجود داشته و ادامه دارد، لذا انتظار ما این است که حوزه قراردادها در دولت محکم‌تر بسته‌شده و ضمانت‌های کافی اخذ شود تا منافع و مصالح ملی به خطر نیفتد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از رویترز، بوئینگ خریداران جدیدی برای هواپیمای جتی که امیدوار بود امسال به ایران تحویل دهد، پیداکرده و دیگر نگرانی‌ این نیست که در صورت بازگشت تحریم‌ها علیه ایران، تولید این هواپیما ضربه بخورد.

مدیر این شرکت هواپیماسازی آمریکایی اعلام کرد بوئینگ به دلیل افزایش تقاضا، دیگر نگران نیست که فروپاشی توافق با ایران این شرکت را وادار کند تولید هواپیمای جت ۷۷۷ را از این بیشتر کاهش دهد و صدها شغل به خطر بیفتد.

او با تأکید بر اینکه پس از تعطیلات مجلس احتمالاً کمیسیون عمران جلسه‌ای با وزیر راه و شهرسازی و مسئولان حقوقی و قضایی این وزارتخانه برای بررسی وضعیت قرارداد با بوئینگ تشکیل می‌دهد، یادآور شد: هر اتفاقی برای برجام بیفتد، قرارداد با بوئینگ که قراردادی پر سروصدا بوده و برای کشور نیز عوایدی دارد، حتماً باید به سرانجام برسد.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.