| کد خبر: 165164 |

◄ همکاری ایدرو و روس‌ها در ساخت هلی‌کوپتر

ایدرو با مشارکت یک شرکت روسی در ساخت بالگرد مشارکت می‌کند. بهزاد اعتمادی معاون توسعه صنایع حمل‌ونقل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اعلام این خبر افزود: در ماه‌های گذشته بروز حوادثی همچون زلزله کرمانشاه و دسترسی اندک به بالگردهای امدادی و همچنین رفع نیاز به بالگرد در عرصه‌های دریایی، سکوهای نفتی و ...، ایدرو را بر آن داشت تا برای تأمین بخشی از این نیازها وارد عمل شود.

تین نیوز

ایدرو با مشارکت یک شرکت روسی در ساخت بالگرد مشارکت می‌کند.

بهزاد اعتمادی معاون توسعه صنایع حمل‌ونقل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اعلام این خبر افزود: در ماه‌های گذشته بروز حوادثی همچون زلزله کرمانشاه و دسترسی اندک به بالگردهای امدادی و همچنین رفع نیاز به بالگرد در عرصه‌های دریایی، سکوهای نفتی و ...، ایدرو را بر آن داشت تا برای تأمین بخشی از این نیازها وارد عمل شود.

اعتمادی گفت: در ابتدا ایدرو درصدد انجام این پروژه مشترک با شرکت لئوناردو ایتالیا بود که این شرکت اروپایی قول مساعد همکاری داد، اما با گذشت مدت کوتاهی از ادامه همکاری انصراف داد. پس‌ازاین شرکت، مشارکت با ایرباس در دستور کار قرار گرفت که این شرکت فقط درزمینهٔ فروش محصول حاضر به همکاری بود و در پروژه ساخت داخل بالگرد با ایران همکاری نکرد و به همین دلیل از دستور کار خارج شد.

او افزود: درنهایت، با شرکت «راشین هلیکوپتر» (Russian Helicopter) وارد مذاکره شدیم و در ساخت دو مدل بالگرد به جمع‌بندی رسیدیم.

اعتمادی ادامه داد: در صورت اجرایی شدن این قرارداد، مونتاژ بالگرد برای هلال‌احمر، اورژانس، آتش‌نشانی، سکوهای نفتی و ... (به‌جز مقاصد نظامی) در دستور کار قرار خواهد گرفت و متخصصان کشور درزمینهٔ خدمات پس از فروش و سرویس‌های دوره‌ای در داخل نیز مشارکت خواهند داشت.

به گزارش دنیای اقتصاد، منصور معظمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت پیش‌ازاین در رابطه با پروژه تولید بالگرد غیرنظامی با مشارکت ایدرو و «راشین هلیکوپتر» روسیه گفته بود، سهم بخش‌خصوصی و ایدرو در این قرارداد به ترتیب ۶۰ و ۴۰ درصد است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.