| کد خبر: 165154 |

◄ واکنش شورای شهر به زمزمه برگزاری نمایشگاه‌ خودرو در خیابان سئول

در حالی‌که براساس مصوبه شورای اسلامی شهر چهارم برگزاری نمایشگاه‌های پربازدیدی مانند خودرو و کتاب باید به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب منتقل و برگزار شود، شنیده‌ها حاکی از آن است که دهمین نمایشگاه خودرو قرار است در محل دائمی نمایشگاه‌های شهر تهران در بزرگراه چمران برگزار شود.

تین نیوز

در حالی‌که براساس مصوبه شورای اسلامی شهر دوم برگزاری نمایشگاه‌های پربازدیدی مانند خودرو و کتاب باید به مجموعه نمایشگاهی  شهر آفتاب منتقل و برگزار شود، شنیده‌ها حاکی از آن است که دهمین نمایشگاه خودرو قرار است در محل دائمی نمایشگاه‌های شهر تهران در بزرگراه چمران برگزار شود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، ترافیک شدیدی که در سال‌های گذشته با برپایی نمایشگاه خودرو در بزرگراه چمران از خاطر هیچ‌یک از تهرانی‌ها محو نمی‌شود، زیرا تراکم خودرو در این بزرگراه به قدری افزایش پیدا می‌کرد که حتی پلیس را نیز یارای مواجهه با آن نبود.

با توجه به اینکه برگزاری نمایشگاه پرمخاطب در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی، در خیابان سئول، باعث اختلال در رفت و آمد مردم و ایجاد ترافیک شده و اعتراض‌های متعدد شهروندان و ساکنان را به همراه داشت، شورای شهر تهران طی مصوبه‌ای، شهرداری را مکلف به جلوگیری از برگزاری نمایشگاه ها در این محل کرده است.

احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران با اشاره به بند قانونی این موضوع گفت: به موجب مفاد بند ۲۰ ماده ۵ قانون شهرداری ها، شهرداری مکلف به جلوگیری از ایجاد و نهایتاً تعطیلی اماکنی است که به نحوی از آنجا موجب بروز مزاحمت برای ساکنین شهر است.

وی افزود: بر این اساس بنا شد یک محل دائمی برای برگزاری نمایشگاه ها در نظر گرفته شود و بدین منظور در شورای چهارم این مصوبه محقق و اقدامات لازم انجام شد.

مسجدجامعی با بیان اینکه اخیراً اعلام شده در محل دائمی نمایشگاه ها در خیابان سئول، قرار است نمایشگاه اتومبیل در اواخر اردیبهشت ماه برگزار شود با اشاره به سوابق عکس‌العمل شورا نسبت به این گونه نمایشگاه‌‌ها گفت: در شورای چهارم و طی صحبتی با آقای تندگویان به عنوان عضو هیئت مدیره وقت سازمان نمایشگاه ها داشتم، ایشان هم تأکید کرد که ما اجازه برگزاری نمایشگاه اتومبیل را در سال های گذشته در نمایشگاه خیابان سئول نمی دادیم.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: به علاوه، همه اینها مربوط به زمانی است که شهر آفتاب هنوز ساخته نشده و امروز که این محل وجود دارد، هیچ دلیلی برای برگزاری نمایشگاه در خیابان سئول وجود ندارد.

 مسجدجامعی گفت: نگرانی‌های موجود مبنی بر ساخت برج در محل شهر آفتاب و خارج شدن این محل از کاربری خدماتی را با آقای نجفی که آن زمان شهردار تهران بودند در میان گذاشته شد، دغدغه شورا این است که آنجا دوباره شاهد برج سازی شود و ایشان پاسخ دادند با همکاران دولت توافق شده و برای آنجا کاربری های خدماتی و فضای سبز تعریف کرده اند.

نامه‌نگاری با وزیر صنعت در مورد برگزاری نمایشگاه خودرو در سئول

کار اعتراض به برگزاری نمایشگاه‌های پر جاذبه در تهران به سخنان مسحدحامعی ختم نشده و رئیس شورای شهر تهران از نامه‌نگاری با پلیس راهور و وزیر صنعت در خصوص حواشی برگزاری نمایشگاه خودرو در تهران خبر می‌دهد.

محسن هاشمی در واکنش به برگزاری نمایشگاه خودرو در سایت نمایشگاهی سئول خطاب به پلیس و وزیر صنعت، یادآور می‌شود: این نمایشگاه به دلیل استقبال گسترده قطعا مشکلاتی را ایجاد می‌کند و با مسئولان مربوطه و هم‌چنین پلیس راهور در مورد حواشی این نمایشگاه از سوی شورا در جریان تکرا مشکلات سال‌های گذشته قرار گرفته است.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان می‌کند که: با وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در مورد چرایی برگزاری نمایشگاه صحبت شده است؛ چرا که برگزاری این نمایشگاه سبب ایجاد اختلال در ترافیک و نظم در بزرگراه چمران و بروز مشکلات زیاد برای شهروندان می‌شود.

هاشمی رفسنجانی بیان کرد: به همین دلیل در شورای شهر دوم برای کنترل ترافیک‌های طولانی مدت، قانونی تصویب شد که به موجب آن برگزاری نمایشگاه‌های پر مخاطب در محدوده ترافیکی پایتخت ممنوع اعلام شد.
 
وی ادامه داد: در این ماده واحده عنوان شده بود که «با توجه به مسائل و مشکلات ترافیکی برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در محل فعلی نمایشگاه بین‌المللی تهران برای ساکنان محلی و مسافرت‌های درون‌شهری در این منطقه و جهت جلوگیری از مشکلات عدیده و روزافزون دیگر در طول سالیان متمادی ناشی از این امر، شهرداری تهران مکلف است از تاریخ اول مردادماه سال جاری یعنی سال ۱۳۸۳ از برگزاری نمایشگاه در محل مذکور جلوگیری کند». رئیس شورای شهر تهران افزود: با همکاری دولت یازدهم با شهرداری تهران در سال‌های گذشته این امر رعایت شده است. در این خصوص وزیر صنعت، معدن و تجارت وقت بار‌ها مخالفت خود را با برگزاری این نمایشگاه در محدوده ترافیکی پایتخت نیز اعلام کرده بود و نمایشگاه‌های پرمخاطبی همانند خودرو، به خارج از این محدوده و در شهر آفتاب برگزار می‌شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.