| کد خبر: 165118 |

◄ سیستان‌وبلوچستان فقط یک شناور جست‌وجو و نجات دریایی دارد

شناور نجات دریایی بندر چابهار به منظور تامین ایمنی دریانوردی و نجات جان دریانوردان و مسافران به امکانات جدید کمک ناوبری مجهز شد.

تین نیوز

معاون بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: شناور نجات دریایی بندر چابهار به منظور تامین ایمنی دریانوردی و نجات جان دریانوردان و مسافران به امکانات جدید کمک ناوبری مجهز شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان‌وبلوچستان، سید حسن ابراهیمی اظهار کرد: به منظور تامین ایمنی دریانوردی و نجات جان دریانوردان و مسافران در منطقه دریای عمان و اقیانوس هند تجهیزات (INMARSAT) و (MARINECOMMANDER) که از جدیدترین و بروزترین تجهیزات کمک ناوبری در جهان است، بر روی شناور جستجو و نجات دریایی بندر چابهار نصب شد.

وی بابیان اینکه واحدهای عملیاتی جستجو و نجات دریایی نقش مهمی در رسیدگی به سوانح و افراد مضطر در دریا دارند، افزود: اکنون تنها یک شناور جستجو و نجات دریایی در استان سیستان و بلوچستان فعال بوده که خدمات لازم را به درخواست‌کنندگان در دریا ارائه می‌کند.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: سیستم جدید کمک ناوبری با توجه به اجرای هوشمند سازی تجهیزات مخابراتی، شامل ۵ تجهیز متشکل از رادار، سیستم شناسایی خودکار کشتی (AIS)، «وی. اچ. اف» (VHF)، دستگاه عمق‌یاب کشتی (Echo sounder)، سیستم موقعیت‌یاب جهانی (GPS) در یک مجموعه است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.