| کد خبر: 164947 |

◄ کاهش جابه‌جایی کانتینری بندر روتردام

حجم کل جابه‌جایی بار در سه ماه نخست بندر نتردام به ۱۱۷.۸ میلیون تن رسید که خبر از افت ۱.۲ درصدی آن در برابر ۱۱۹.۳ میلیون تن در مدت مشابه سال گذشته میلادی می‌دهد.

تین نیوز

بندر روتردام که مهم‌ترین بندر اروپا به‌حساب می‌آید، در سه ماه نخست سال‌جاری میلادی توان عملیاتی این بندر با توجه به کاهش حجم جابجایی در بخش‌های فله خشک و نفت خام، کاهش یافت.

حجم کل جابه‌جایی بار در سه ماه نخست بندر نتردام به ۱۱۷.۸ میلیون تن رسید که خبر از افت ۱.۲ درصدی آن در برابر ۱۱۹.۳ میلیون تن در مدت مشابه سال گذشته میلادی می‌دهد. علت کاهش جابه‌جایی، افت در توان عملیاتی زغال‌سنگ، سنگ‌آهن، اوراق و نفت خام اعلام‌شده است.

در مقابل، رشد توان عملیاتی در بخش کانتینری به دلیل عملکرد عالی ترمینال‌های کانتینری بزرگ بندر روتردام روندی صعودی داشت و توانست در سه ماه نخست با ۶.۱ درصد افزایش به ۳.۵ میلیون TEU برسد.

در همین راستا، مدیر بندر روتردام گفت: رشد مستمر توان عملیاتی کانتینر در روتردام مهر تأییدی بر اهمیت بندر و جایگاه آن در شبکه‌های دریایی مرتبط با ائتلاف‌های بزرگ در صنعت کشتیرانی است. پس‌ازآنکه رشد قابل‌توجهی در عملکرد خود و در سال گذشته ثبت کردیم، انتظارات و پیش‌بینی‌ها در خصوص آمار منتشرشده در سه ماه نخست نیز برآورده شد.

به گزارش مانا، توان عملیاتی محصولات نفتی معدنی که سال گذشته افت شدیدی را تجربه کرد در سه ماه نخست سال‌جاری میلادی با رشد ۴.۸ درصدی روندی صعودی داشت. افزون بر آن، حجم جابه‌جایی LNG نیز با افزایش ۲۱۰ درصدی رکورد زد و به بیش از ۵۰۰ هزار تن در فوریه سال‌جاری میلادی رسید.

بندر روتردام هلند، بزرگ‌ترین بندر اروپا است و توسط خطوط ریلی به بسیاری از کشورهای همسایه هلند متصل شده است. به همین دلیل بخش زیادی از مایحتاج وارداتی کشورهای منطقه توسط این بندر ترانزیت می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.