| کد خبر: 164769 |

کدخدازاده خبر داد:

◄ بهره‌برداری از جاده قروین- الموت تا آخر امسال

اعتباری که تاکنون برای تکمیل این مسیر استفاده شده است بیش از 300 میلیارد تومان بوده است. این مسیر هم‌چنین تاکنون پیشرفت فیزیکی نزدیک به 65 درصد را ثبت کرده است.

تین نیوز

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور خبر داد که بهره‌برداری از جاده قروین- الموت تا یکسال دیگر انجام می‌شود.

محمدرضا کدخدازاده معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در گفت و گو با خبرنگار تین نیوز به تشریح آخرین وضعیت ساخت جاده قزوین به الموت پرداخت.

وی بابیان اینکه جاده قزوین به الموت و بعد به تنکابن یکی از راه‌های منتهی به شمال کشور است، گفت: قسمت عمده کار تا الموت انجام‌شده است و تا یک سال آینده تکمیل این مسیر به پایان می‌رسد.

به گفته کدخدزاده، اعتباری که تاکنون برای تکمیل این مسیر استفاده شده است بیش از 300 میلیارد تومان بوده است.

این مسیر هم‌چنین تاکنون پیشرفت فیزیکی نزدیک به 65 درصد را ثبت کرده است.

کدخدا زاده ادامه داد: این مسیر که حدود 62 کیلومتر تا الموت، 90 کیلومتر تا مرز استان قزوین و 150 کیلومتر تا تنکابن است با اولویت‌بندی انجام‌شده حداکثر تا پایان امسال یا اوایل سال آینده به پایان خواهد رسید.

به گفته کدخدازاده مسیر قزوین تا الموت جزو مصوبات رهبری بوده است و با کمک‌های انجام‌شده سعی بر این است که هر چه زودتر این مسیر تکمیل شود.

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با توضیح اینکه این مسیر بعد از الموت به تنکابن می‌رسد، ادامه داد: ازآنجایی‌که برای تکمیل مسیر الموت به تنکابن، سازمان حفاظت از محیط‌زیست برنامه خاصی دارد مشغول مذاکره با این سازمان هستیم و هنوز مشخص نیست که با چه شرایطی تکمیل این مسیر ادامه داشته باشد.

وی خبر داد که اکنون هیئتی متشکل از معاونان رئیس‌جمهور در سازمان‌های محیط‌زیست، برنامه‌وبودجه و معاونت حقوقی رئیس‌جمهور در حال بررسی  این مسیر هستند و گفت: این کمیسیون در مورد پروژه‌های این‌چنینی معولاً نطر میدهد و ما اکنون مشغول رایزنی هستیم و حتماً بابد تمهیدات خاصی در نظر گرفته شود تا ساخت الموت تا تنکابن اغاز شود.

کدخدازاده این تمهیدات را شامل موضوعاتی دانست  که به پوشش‌های گیاهی و زیست‌بوم منطقه کمترین ضربه را وارد کند .

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.