| کد خبر: 164741 |

حفظ محیط‌زیست دریایی از اولویت‌های سازمان بنادر و دریانوردی

سازمان بنادر و دریانوردی در مسیری گام برمی‌دارد که شناخت مردم، مسئولان و نخبگان با ظرفیت بی‌بدیل حوزه بندر و دریا آشنا می‌شوند و این؛ مهم‌ترین وظیفه اداره کل روابط عمومی است.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این سازمان باید در مسیری گام بردارد که شناخت مردم، مسئولان و نخبگان با ظرفیت بی‌بدیل حوزه بندر و دریا آشنا شوند و این؛ مهم‌ترین وظیفه اداره کل روابط عمومی است. 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در نشست با مجموعه تیم رسانه‌ای نوروز روابط عمومی این سازمان در خصوص ترویج گردشگری دریایی و فرهنگ‌سازی آن، افزود: فاصله بسیار شناخت مردم از «دریا و بندر»طی سال‌های اخیر، موجب شده است تا مردم نسبت به این ظرفیت کشور ناآشنا و بیگانه باشند و حتی اطلاعی از نوع فعالیت ارگان‌های دریایی نداشته باشند، لذا یکی از ضرورت‌ها در سال جاری، باید آشنایی آحاد جامعه با شرح وظایف و فعالیت‌ها سازمان بنادر و تفکیک نوع فعالیت با سایر ارگان‌های دریایی و به‌تبع آن؛ اطلاع‌رسانی، تبلیغ و ترویج گسترده با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های رسانه‌ای در راستای شناخت حداکثری جامعه از حجم گسترده اقدامات این سازمان است.

وی اظهار کرد: در این مسیر، اداره کل روابط عمومی سازمان وظیفه دارد؛ مردم و حتی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را پتانسیل‌های مختلف و بی بدیل اقتصادی و گردشگری موجود در بندر و دریا آشنا کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد استفاده بهینه از منابع موجود صرفاً مربوط به پروژه‌های عمرانی نیست و اداره کل روابط عمومی سازمان در نوروز امسال با برنامه‌ریزی و اقدامات بی‌نظیر، استفاده بهینه از منابع در حوزه فرهنگ سازی در بخش گردشگری را در عمل ثابت کرد و البته این مهم یکی از الزامات مستمر آینده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر اینکه این سازمان تمرکز ویژه‌ای بر حوزه گردشگری دریایی و حفظ محیط‌زیست دریایی دارد، خاطرنشان کرد: در مرحله بعد، معرفی هرچه بیشتر و بهتر سازمان بنادر و دریانوردی در این حوزه‌ها ازجمله اولویت‌های سازمان است تا با تداوم برنامه‌ها، بتوانیم شاهد ارتقای حداکثری اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی باشیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به جلسه شورای معاونین وزارت راه و شهرسازی، بیان کرد: براساس گزارش ارائه‌شده، عملکرد رسانه‌ای سازمان بنادر و دریانوردی در ایام نوروز امسال از تمامی حوزه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی چه به‌صورت کمی و چه به‌صورت کیفی بافاصله‌ای بسیار  بالاتر بود که نقش روابط عمومی سازمان در این مهم غیرقابل‌انکار است.

وی با تأکید بر اینکه مهندسی ارزش مناسبی در بخش روابط عمومی سازمان بندرها و دریانوردی رخ‌داده است که در راستای تحقق برنامه‌های پیش‌بینی‌شده بود و موجب ایجاد ارتباط مناسب با جامعه هدف شد، گفت: این تلاش‌ها از سوی روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی حتی موجب شد تا وزیر راه و شهرسازی اعلام کند که اطلاع‌رسانی بسیار مناسبی در حوزه دریایی صورت گرفته است.

راستاد در ادامه با اشاره به اینکه خلاقیت و تلاش ازجمله ویژگی‌های بارز اداره کل روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی در دوره جدید است، بیان کرد: امیدواریم با تلاش هرچه بیشتر روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، بخش‌های مغفول مانده در حوزه بندر و دریا معرفی شود.

پیش از سخنان مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، سید قاسم بی‌نیاز؛ رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اقدام درخور تحسین مهندس راستاد در راستای ارتقای ساختار روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: نگاه نو و حرفه‌ای سازمان بنادر و دریانوردی به بخش روابط عمومی، موجب شد تا شاهد شروع دوران شکوفایی و بالندگی در حوزه اطلاع‌رسانی این سازمان باشیم.

در ابتدای این نشست وحید رحمتی؛ مدیرکل روابط عمومی و تشریفات سازمان بنادر و دریانوردی، گزارشی از عملکرد مجموعه روابط عمومی سازمان در ایام نوروز و پیش از آن را تشریح کرد. همچنین در پایان این نشست محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از همکاران فعال این اداره کل جهت اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی گردشگری دریایی و پوشش اخبار اقدامات سازمان در نوروز امسال تقدیر و تشکر کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.