| کد خبر: 164687 |

◄ استفاده از خطوط ریلی نیاز به فرهنگ سازی دارد

مدیر کل راه‌آهن فارس به پتانسیل بالای این راه‌آهن برای جابه جایی مسافران اشاره کرد و گفت: استفاده از خطوط ریلی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

تین نیوز

مدیر کل راه‌آهن فارس به پتانسیل بالای این راه‌آهن برای جابه جایی مسافران اشاره کرد و گفت: استفاده از خطوط ریلی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

به گزارش تین‌نیوز، غلامحسین ولدی گفت: براساس آمار طی سال گذشته 437 هزار نفر از طریق خطوط ریلی فارس جابه‌جاشده‌اند و روزانه هزار و 197 نفر برای سفر از راه‌آهن استفاده کرده‌اند.

او به لزوم فرهنگ‌سازی در استفاده از قطار اشاره کرد و گفت: چنانچه مسئولان برای سفرهای کاری به تهران از قطار استفاده کنند عموم مردم نیز فعالیت راه آهن استان را باور می‌کنند. همانگونه که برخی از نمایندگان مجلس در شورای اسلامی، ائمه جمعه و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای بسیاری از سفرها و اردوهای زیارتی از قطار استفاده می‌کنند.

ولدی گفت:براساس تفاهمنامه‌ای که با صندوق بازنشستگی کشور منعقدشده است، راه‌آهن فارس این ظرفیت را دارد که در روزهای غیر پیک سفر بتواند به بازنشستگان خدمات حمل‌ونقل ریلی را با تخفیف ارائه دهد.

مدیر کل راه‌آهن فارس گفت:  در سفرهای نوروزی  امسال  با 9.8 درصد رشد نسبت به سال گذشته 29 هزار مسافر از طریق خطوط ریلی فارس جابه‌جاشده‌اند.

به گزارش روزنامه همشهری، او گفت: حمل ۷۴ هزار و ۲۱۶ تن محموله در ۱۲ ماه سال گذشته یک رکورد جدید در عملکرد راه‌آهن فارس بوده است و در خصوص جذب بار و عملیاتی شدن جابه‌جایی گندم از سیلوی سیوند و جابه‌جایی محصولات شرکت خودروسازی سایپا با افزایش قابل توجهی در تناژ بارگیری روبرو بوده‌ایم.

ولدی  به سهم 4 درصدی استان فارس از خطوط ریلی اشاره کرد و گفت:در  راستای افزایش خطوط ریلی استان پیش‌بینی می‌شود اواخر امسال یا ابتدای سال 98 ایستگاه اقلید به سمت یزد مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

او به تلاش برای پایدار کردن قطارهای روزانه شیراز- مشهد و شیراز- اصفهان اشاره کرد و گفت: تحقق طرح مثلث طلایی و رونق گردشگری ریلی از اهداف مهم راه‌آهن فارس به شمار می‌رود که تلاش می‌کنیم با اجرای آن تحول بزرگی در حوزه گردشگری ایجاد شود.

مدیر کل راه‌آهن فارس گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف احداث راه‌آهن شیراز- بوشهر و عسلویه برای راه‌آهن است که در سال گذشته با شرکت چینی برنامه‌ریزی‌شده است و امیدواریم هرچه سریع‌تر با حمایت مسئولان اجرایی شود.

او اولویت نخست را افتتاح راه‌آهن شیراز- گلهر اعلام کرد و گفت: این خط ریلی تاکنون 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.