| کد خبر: 164643 |

کمیته حفاظت از محیط‌زیستIMO ، کشورهای عضو را ملزم کرد

◄ مدیریت بحران «آب توازن» کشتی‌ها تا سال 2024

کنوانسیون مدیریت «آب توازن»، اجرای طرح‌های مدیریت آب توازن در کشتی‌ها را ضروری عنوان کرده است

تین نیوز

کمیته حفاظت از محیط‌زیست MEPC) IMO) اولین استراتژی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از کشتی‌ها را پذیرفت. این کمیته، همچنین راه را برای اجرایی کردن فشارها علیه افزایش جهانی میزان مجاز گوگرد، هموار کرد. ضمن این که بر اساس آخرین توافق‌ها، اجرای طرح‌های مدیریت آب توازن در کشتی‌ها نیز ضروری اعلام شده و کشورهای عضو ملزم به اجرای این کنوانسیون تا سال 2024 شده‌اند.

استراتژی اولیه در جهت کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از کشتی‌ها، گامی اساسی برای کاهش اثرات مخرب حمل‌ونقل بر آب‌وهوا است.

کمیته حفاظت از محیط‌زیست  IMO با کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای تا میزان 50 درصد تا سال 2050 موافقت کرده و متعهد به حذف کامل انتشار این گازها تا آخر قرن بیست و یکم شده است.

وزیر صنعت، تجارت و امور مالی دانمارک، براین میکلسن در این باره می‌گوید: «من بسیار خوشحالم که IMO اقدامات قاطع همراه با راه‌کارهای اولیه، جهت اجرایی کردن آن‌ها ارائه می‌دهد. این تصمیم علاوه بر تأثیر بر آب‌وهوا، در حمل‌ونقل نیز حائز اهمیت است، زیرا IMO با این اقدامات نشان داد که در چالش کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای شرکت کرده و توافق‌نامه پاریس را به رسمیت می‌شناسد.»

تهدید رو به رشد «آب توازن»

کنوانسیون مدیریت «آب توازن»، اجرای طرح‌های مدیریت آب توازن در کشتی‌ها را ضروری عنوان کرده است. کمیته حفاظت از محیط‌زیست IMO امروز برای تدوین برنامه‌ای اجرایی برای نصب این سیستم‌ها به توافق رسیده است. درحالی‌که برخی از کشتی‌ها باید تا سال 2019 آماده شوند، اقدامات لازم جهت آماده‌سازی تمام کشتی‌ها برای پوشش دادن الزامات مدیریت آب توازن تا سال 2024 نیز انجام خواهد‌گرفت.

آب توازن، آب شیرین یا شوری است که در تانک‌های توازن و انبار کالای کشتی‌ها نگه داشته می شود این آب برای حفظ ثبات کشتی و قابلیت مانور آن در طول سفر هنگامی که کالا حمل نمی کند، یا کالاهایی که به اندازه کافی سنگین باشد حمل نمی کند یا وقتی که ثبات بیشتر بواسطه دریای متلاطم نیاز است استفاده می شود  این آب توازن همراه کشتی جابجا شده و سپس در بندر بعدی که کشتی اقدام به بارگیری بیشتر می کند تخلیه می شود. اگر یک کشتی از تعدادی بندر کالا دریافت کرده یا به آنها تحویل دهد، مقداری از آب توازن را از هر بندری برداشته یا مقداری از آن را در هر بندر تخلیه می کند در این موارد آب توازن کشتی مخلوطی از آبهای بنادر مختلف است که در نهایت مشکلات متعددی را در اکوسیستم مناطق دریایی ایجاد می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.