| کد خبر: 164609 |

جزئیات گزارش سفرهای نوروزی 97

در سفرهای نوروزی امسال حمل‌ونقل جاده‌ای و هوایی ۶ درصد کاهش و حمل‌ونقل ریلی و دریایی نیز نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

تین نیوز

در سفرهای نوروزی امسال حمل‌ونقل جاده‌ای و هوایی ۶ درصد کاهش و حمل‌ونقل ریلی و دریایی نیز نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

به گزارش تین‌نیوز، دیروز مورخ ۲۶ فروردین‌ماه در دویست‌ویکمین نشست شورای عالی هماهنگی ترابری کشور به ریاست عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و با حضور و مشارکت اعضا برگزار شد و گزارش اجمالی عملکرد جابجایی مسافر در طرح نوروزی ۱۳۹۷ ارائه شد.

طبق گزارش سفرهای جاده‌ای و هوایی  در سال 97 نسبت به سال گذشته به میزان  ۶ درصد کاهش و  سفرهای ریلی و دریایی ۱۰ درصد افزایش داشته است.  این در حالی است که نرخ تردد در سفرهای نوروزی ۱۳/۸ درصد افزایش‌یافته است .

تغییرات عملکرد حمل‌ونقل کالا در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ برای بخش جاده‌ای ۱۰ درصد، ریلی ۱۱ درصد و عملیات تخلیه و بارگیری بنادر با ۸ درصد رشد داشته است.

همچنین جابه‌جایی مسافر  در سال 96 نسبت به سال 95 در بخش جاده‌ای ۷ درصد کاهش و در بخش ریلی، هوایی و دریایی به ترتیب ۶، ۷ و ۸ درصد رشد داشته است.

 در جلسه شورای عالی هماهنگی ترابری روز گذشته ترانزیت سوخت به افغانستان مجدداً مطرح شد و با تأیید انجام موضوع به‌صورت روان و بدون محدودیت در راستای قوانین، مقررات و کنوانسیون‌های بین‌المللی مرتبط، مقرر شد مکاتبات لازم توسط معاونت حمل‌ونقل به عمل آید.

همچنین طرح شرکت راه‌آهن برای حمل محمولات تراریخته و غلات از دیگر مواردی بود که مطرح شد. درنهایت مقرر شد طرح با مشارکت شرکت بازرگانی دولتی انجام شود و مطالعات مبدأ و مقصد این محمولات و با رعایت اصول بازرگانی توسط شرکت راه‌آهن نهایی و مجدداً به شورا ارائه  خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، برای تعیین نرخ عرف کرایه حمل کالا در راستای ورود بیشتر به بازار رقابتی و کاهش تأثیر ذینفعان با توجه به روند اجرای تبصره ۲ قانون مقررات تردد وسایل نقلیه خارجی و نظر مقام عالی وزارت، مقرر شد مجمع عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در این مورد تصمیم‌گیری کند و مراتب را اطلاع‌رسانی کند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.