| کد خبر: 164456 |

◄ گزینه‌ای برای پست شهرداری به شورا معرفی نشده است

رویکرد شورابه هیچ‌وجه به تعویق انداختن انتخاب شهردار و به درازا کشیدن اداره شهر تهران با سرپرست نیست.

تین نیوز

عضو شورای شهر تهران، یکی از اولویت‌های شورا را انتخاب هرچه سریع‌تر شهردار عنوان کرد و گفت: رویکرد شورا به هیچ‌وجه به تعویق انداختن انتخاب شهردار و به درازا کشیدن اداره شهر با سرپرست نیست.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمد سالاری با تاکید بر اهتمام شورای شهر به ایجاد ثبات در مدیریت شهری، اظهار کرد: تلاش بر این است تا با انتخاب بهترین گزینه و برگزاری جلسات با کمیته‌های متعدد که صلاحیت شناسایی افراد را دارند هرچه زودتر به انتخاب شهردار بپردازیم.

وی در ادامه سخنان خود شاخص‌های از پیش تعیین و تدوین شده برای انتخاب شهردار را برشمرد و تصریح کرد: رویکرد شورابه هیچ‌وجه به تعویق انداختن انتخاب شهردار و به درازا کشیدن اداره شهر تهران با سرپرست نیست.

سالاری، انتخاب حسینی مکارم به سرپرستی شهرداری تهران را «درست» دانست و افزود: معاونت اداری و مالی در حقیقت پاشنه آشیل یک مجموعه است که وی نیز ید طولائی در این زمینه دارد و علاوه بر این حسینی مکارم از ابتدای کار در کنار دکتر نجفی به انجام وظیفه پرداخته واز نزدیک با مسائل شهر در 7 ماه گذشته اَشنایی کامل دارد.

عضو شورای شهر تهران گفت: شورای شهر با توجه به تجربه‌ای که پیدا کرده و شناخت کامل، جامع و عمیقی که نسبت به مدیریت شهری رسیده است فردی را در کسوت شهرداری تهران برای خدمت‌رسانی انتخاب خواهد کرد که توانایی لازم برای برقراری ارتباط خوب و تعامل موثر با مجموعه سازمان‌ها و نهادهای حاکمیتی و شهرداری و کنشگران اصلی حوزه شهر تهران داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود شناخت جامع نسبت به اداره امور شهر را یکی ملاک‌های مهم در انتخاب شهردار دانست و ابراز داشت: امید که با همراهی و همدلی اعضای  شورای شهر فردی اصلح به سمت شهرداری تهران برگزیده شود.

 درباره ادامه روند انتخاب شهردار و احتمال استفاده از دوره3 ماهه سرپرستی آقای مکارم صحبت نشده است اما تمایل شورای پنجم این است که هر چه زودتر شورا بتواند به گزینه نهایی برسد، قطعاً فرد انتخاب شده باشد خودش را با بدنه شهرداری تهران و شورای شهر تنظیم و ارتباط برقرار کند.

او افزود: ممکن است برنامه‌های شهردار تهران نسبت به برنامه‌های آقای نجفی تفاوت داشته باشد هرچند که اصول اساسی برنامه‌های آقای نجفی مورد تایید اعضای شورای شهر است و رویکرد شفافیت و فسادستیزی و سلامت بازرسی می‌بایستی سرلوحه همه گزینه‌های شهرداری تهران باشد.

سالاری خاطرنشان کرد: طولانی شدن فرایند انتخاب  شهردار و اداره شهر با سرپرست قطعاً مناسب نیست و لذا تصمیم بر این است تا فاصله بین حضور سرپرست تا انتخاب  شهردار جدید، کوتاه باشد.

عضو شورای شهر با تاکید بر این‌که گزینه‌ای برای تصدی پست شهرداری به شورا معرفی نشده است، از پاسخ به سوالی مبنی بر حضور محسن هاشمی در میان گزینه‌ها خودداری کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.