| کد خبر: 164448 |

یک راننده مطرح کرد:

◄ حقوق بازنشستگی رانندگان از کارگران ساده هم کمتر است

در کشور ما حقوق بازنشستگی رانندگان از کارگران ساده کمتر است و باید افزایش یابد.

تین نیوز

یک فعال بخش ناوگان باری جاده‌ای گفت: هم اکنون رانندگان با حداقل حقوق بازنشسته می‌شوند که با توجه به هزینه‌های زندگی این حقوق بازنشستگی کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد.

به گزارش تین‌نیوز، محمد اتحادی در گفت‌وگو با این شبکه خبری، حرفه رانندگی را یکی از پرزحمت‌ترین و نافع‌ترین شغل‌ها در دیگر کشورها دانست و با یادآوری جایگاه ویژه این شغل در کشورهای توسعه یافته، اظهار کرد: در حالی‌که حمل‌ونقل جاده‌ای سهمی 90 درصدی درجابجایی بار کشور دارد و رانندگان با مشکلات دوری از خانواده، روبرو شدن با حوادث رانندگی، بی‌خوابی و کم‌خوابی و عدم استراحت لازم و همچنین تحمل گرمای تابستان و سرمای زمستان روبرو هستند اما شغل رانندگی در نظام کاری کشور سختی کار و ساعت کاری ندارد.  این عضو جمعیت ایمنی راه‌ها تاکید کرد: هم اکنون رانندگان ما با حداقل حقوق بازنشسته می‌شوند که این حقوق با توجه به مخارج، کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد و باید بعد از بازنشستگی شغل دیگری را انتخاب کنند.

اتحادی با تاکید بر لزوم افزایش حقوق بازنشستگی رانندگان، افزود: در کشور ما حقوق بازنشستگی رانندگان از کارگران ساده کمتر است و باید افزایش یابد.

این فعال بخش ناوگان باری جاده‌ای یادآوری کرد: هم اکنون برای کارگران شرکت‌ها و کارخانجات پس از بازنشستگی ضمن برگزاری جشن و اهدای تقدیرنامه پاداش هم تعلق ولی این موارد شامل حال رانندگان نمی‌شود.

 این راننده افزود: تقاضا دارم جهت تجلیل از این قشر زحمت‌کش، برای رانندگانی که در طول سال بازنشسته می‌شوند، در هر استان حداقل جشنی برگزار و با اهدای تقدیرنامه و در صورت امکان هدیه از زحمات آنها تقدیر به عمل آید.

اتحادی خاطرنشان کرد: همچنین برخی رانندگان در اثر حادثه تصادف، دچار معلولیت و قطع نخاع می‌شوند و باید در منزل زندگی را ادامه دهند و در چنین شرایطی همسران آنها مانند پرستاران باید تا پایان عمر این درد و رنج را تحمل کنند، پیشنهاد می‌شود در روز ملی حمل‌و‌نقل و در یک دوره،  از همسران این رانندگان تقدیر به‌عمل آید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی سلیمانی 0 0

    با سلام و عرض تشکر
    در صورت امکان حق بیمه رانندگان به صورت شناور پرداخت گردد .

  • راننده 0 0

    اینگار نمایندگان مجلس و نمایندگان صنف راننده از حداقل تحصیلات و اطلاعات بیمه‌ای اطلاعی ندارند و یا خودشون رو به نفهمی زدند!؟؟این چه مدل بیمه‌ای هست که باید مثل بیمه‌ی خویش‌پرداز و با نرخ آزاد بدون خدمات اضافی پرداخت کنی اما بیمه‌ی اجباری محسوب میشه؟؟؟بیمه‌ای که به درد راننده نمیخوره رو چرا اجباری میکنید؟ اگه اجباری هست چرا کارفرما برای راننده‌ها تعیین نمیکنید تا سهم کارفرما رو از راننده‌ی بدبخت نگیرند؟؟؟