| کد خبر: 164436 |

محسنی مطرح کرد؛

◄ رشد 351 درصدی سفر دریایی در اروند و کارون

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد 351 درصدی سفر دریایی در تعطیلات نوروزی در رودخانه‌های اروند و کارون خبرداد.

تین نیوز

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر  از رشد 351 درصدی سفر دریایی در تعطیلات نوروزی در رودخانه‌های اروند و کارون خبرداد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد محسنی در خصوص کارنامه این اداره کل در نوروز 97 اظهار کرد: از 25 اسفند ماه 96 با آغاز طرح سفرهای دریایی نوروزی تا 15 فروردین ماه سال جاری، 356 هزار و 420 گردشگر دریایی در رودخانه‌های اروند و کارون تردد کردند و از جاذبه های دریایی این دو رودخانه بهره‌مند شدند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 67 درصدی را نشان می‌دهد.

او افزود: این میزان تردد گردشگر در قالب 50 هزار و 224 سفر دریایی انجام شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال از رشد 351 درصدی برخوردار است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: خوشبختانه با تمهیدات در نظر گرفته شده از سوی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر و همچنین رعایت مسائل و نکات ایمنی از سوی گردشگران دریایی باعث شد در طول ایام نوروز شاهد هیچ گونه سانحه ای در رودخانه های اروند و کارون نباشیم.

محسنی تشکیل کمیته ستاد نوروزی، برگزاری نشست‌های مختلف با ارگان‌های ذیربط، برگزاری مانور چند منظوره ایمنی دریایی در رودخانه کارون، توزیع جلیقه نجات و نحوه پوشیدن آن به مالکان شناورهای تفریحی، اختصاص شناورهای جستجو و نجات دریایی و نظارت بر انجام گشت‌های منظم دریایی در رودخانه‌های اروند و کارون، استقبال از گردشگران دریایی و اهدای شاخه گل به آنان و اطلاع‌رسانی هشدارها و توصیه‌های ایمنی در قالب بنر و بروشور را از جمله اقدامات بندر خرمشهر در طول ایام نوروز عنوان کرد.

او برگزاری نشست‌های متعدد با مالکان شناورهای تفریحی رودخانه کارون به منظور ارزیابی و بازنگری طرح ایمنی سفرهای نوروزی، بازدیدهای مستمر از اسکله‌ها و شناورهای تفریحی در رودخانه کارون، توزیع بسته‌های فرهنگی میان مسافران نوروزی، توزیع نایلون‌های جمع‌آوری زباله بین مردم در حاشیه سواحل رودخانه کارون به منظور اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست دریایی و ساحلی را از جمله اقدامات مهم دیگر این اداره کل در نوروز 97 برشمرد.

بازدید 285 هزار و 217 میهمان نوروزی از مجتمع بندری خرمشهر

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر به بازدید 285 هزار و 217 میهمان نوروزی و کاروان راهیان نور از مجتمع بندری خرمشهر اشاره کرد و افزود: ساختمان قدیمی مرکزی، محوطه‌ها، اسکله‌ها، پایانه‌ها، تجهیزات بندری و محل عملیات کربلای 4 و 5 از جمله مکان‌هایی بود که مورد مشاهده بازدیدکنندگان قرار گرفت.

محسنی ادامه داد: در جریان این بازدیدها که با همراهی کارکنان یگان حفاظت و روابط عمومی بندرخرمشهر انجام می‌شد اطلاعات جامعی در خصوص بزرگترین بندر آزاد تجاری ایران به میهمانان نوروزی ارائه شد و همچنین بروشورهای حاوی هشدارهای ایمنی و بسته‌های اقلام فرهنگی نیز در اختیار میهمانان قرار گرفت.

او در پایان ضمن تشکر و قدردانی از زحمات کارکنان مجتمع بندری خرمشهر در اجرای مطلوب طرح تسهیل سفرهای نوروزی، رشد و توسعه گردشگری دریایی را از جمله اهداف و مأموریت‌های مهم این اداره کل در سال جدید عنوان کرد و افزود: امیدواریم در سال جاری با تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان بندر خرمشهر و پیاده‌سازی اهداف مورد نظر، زمینه توسعه صنعت گردشگری دریایی در سواحل و رودخانه های اروند و کارون فراهم شود و در نوروز آینده شاهد رشد و افزایش بیش از پیش تردد گردشگران دریایی در این دو رودخانه تمدن ساز باشیم.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.