| کد خبر: 164407 |

◄ هشدار یوروکنترل به ایرلاین‌های اروپایی: در شرق مدیترانه پرواز نکنید

در پی بالا گرفتن مناقشات در سوریه و احتمال حمله نظامی به این کشور، سازمان کنترل ترافیک هوایی اروپا به خطوط هوایی اخطار داد که در ۷۲ ساعت آینده، به علت احتمال حمله موشکی به سوریه، در منطقه شرق مدیترانه احتیاط کنند.

تین نیوز

در پی بالا گرفتن مناقشات در سوریه و احتمال حمله نظامی به این کشور، سازمان کنترل ترافیک هوایی اروپا به خطوط هوایی اخطار داد که در ۷۲ ساعت آینده، به علت احتمال حمله موشکی به سوریه، در منطقه شرق مدیترانه احتیاط کنند و حتی‌الامکان مسیر دیگری را برای پرواز انتخاب کنند.

به گزارش رویترز، یوروکنترل اعلام کرد که امکان این وجود دارد که در این بازه زمانی، موشک‌های هوا به زمین یا کروز مورداستفاده قرار گیرند و احتمال این وجود دارد که اختلالاتی در سیستم‌های ناوبری رادیویی به وجود بیاید.

روز سه‌شنبه، طبق اعلام کاخ سفید، ترامپ دیدار برنامه‌ریزی‌شده خود به آمریکای لاتین را لغو کرد تا به‌جای آن بر پاسخ به رویداد سوریه تمرکز کند. ترامپ روز دوشنبه در مورد یک پاسخ سریع و قدرتمند، درصورتی‌که مسئولیت حمله با گاز سمی به  شورشیان در سوریه مشخص شود، هشدار داده بود.

 یوروکنترل در هشدار خود در وب‌سایت رسمی‌اش، هیچ منبع احتمالی‌ای برای این حمله‌های موشکی اعلام نکرده است.

شرکت‌های کنترل هوایی در کشورهایی نظیر آمریکا، انگلستان، فرانسه و آلمان هم قبلاً به خطوط هوایی‌ای که به محدوده هوایی سوریه وارد می‌شدند، اخطار داده بودند. این باعث شده است که اکثر شرکت‌های هواپیمایی مهم از ورود به این منطقه خودداری کنند.

به گزارش مهر، تنها خطوط هوایی‌ای که امروز بر فراز سوریه پرواز داشتند، متعلق به خطوط هوایی سوریه‌ایر و خاورمیانه لبنان بودند.

به‌طورکلی پروازهای زیادی از آسمان سوریه عبور نمی‌کردند اما با ایجاد بحران سیاسی و نظامی در این کشور خاورمیانه، پروازهای اکثر ایرلاین‌ها از مسیرهای جایگزین استفاده کردند و آسمان سوریه را ترک کردند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.