◄ خارجسازی بزرگترین مغروقههای زمان جنگ در کانال خورموسی
خروج این تعداد شناور از کانال طبیعی خورموسی علاوه بر ارتقای ایمنی دریانوردی، ریسک تردد شناورهای ایرانی و خارجی به مجتمع بندری امام خمینی را کاهش داده و در کمکربن مبالغ بیمه شناورهای خارجی نیز مؤثر بوده و علاوه بر آن به دلیل پاکسازی کانال خور موسی هزینههای لایروبی کانال مذکور نیز کاهشیافته است.
سه فروند شناور پرریسک که جزو بزرگترین مغروقههای زمان جنگ بودند از کانال خورموسی در بندر امام خارجسازی شد.
به گزارش تیننیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، در راستای ارتقای ایمنی دریانوردی و پاکسازی کانال استراتژیک خورموسی از بقایای بزرگترین شناورهای بهجای مانده از زمان جنگ تحمیلی و بهواسطه قرارداد منعقده با شرکت تاید واتر از مجموع ۷ فروند شناور واگذارشده به شرکت مذکور سه فروند از پرریسکترین آنها به نامهای «ایران حجت» به طول ۱۵۵ متر و عرض ۲۰ و ارتفاع ۱۳ متر و وزن تقریبی ۷۰۰۰ تن و «جامی ۲»به طول ۱۶۶ و عرض ۲۳ و ارتفاع ۱۲ متر و وزن تقریبی ۷۰۰۰ تن و کشتی،LOUISE۱ به طول ۱۶۵ و عرض ۲۱ و ارتفاع ۱۳ متر و وزن تقریبی ۷۰۰۰ تن بهطور کامل خارجشده که پس از شناورسازی این مغروقه ها به قطعات کوچکتر تقسیم گردیده و هماکنون لاشه و محموله آنها به محل دپوی بندر منتقل و در حال طی تشریفات اداری جهت فروش است.
خروج این تعداد شناور از کانال طبیعی خورموسی علاوه بر ارتقای ایمنی دریانوردی، ریسک تردد شناورهای ایرانی و خارجی به مجتمع بندری امام خمینی را کاهش داده و در کمکربن مبالغ بیمه شناورهای خارجی نیز مؤثر بوده و علاوه بر آن به دلیل پاکسازی کانال خور موسی هزینههای لایروبی کانال مذکور نیز کاهشیافته است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.