| کد خبر: 164386 |

◄ تاثیر ممنوعیت پروازی مدیترانه بر کشورهای منطقه

در حال حاضر سواحل شرقی مدیترانه محدودیت پروازی ایجاد شده است از این رو اتحادیه اروپا اعلام کرد که به دلیل تحرکات نظامی عبور از این فضا ممنوع شده است اما اینکه بگوییم از این پس ترافیک پروازها به سمت آسمان عراق کشیده خواهد شد باید بگویم که اینگونه نخواهد بود

تین نیوز

پس از تهدیدات نظامی آمریکا علیه سوریه، سازمان هواپیمایی اروپا در بیانیه‌ای نسبت به پرواز هواپیما‌های غیرنظامی طی مدت ۷۲ ساعت آینده بر فراز سواحل شرقی مدیترانه و سوریه هشدار داد.

به گزارش تین‌نیوز، یک کارشناس صنعت هوایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پس از محدودیت پروازی پروازها به آسمان عراق سوق داده خواهد شد؟ عنوان کرد: در حال حاضر سواحل شرقی مدیترانه محدودیت پروازی ایجاد شده است از این رو اتحادیه اروپا اعلام کرد که به دلیل تحرکات نظامی عبور از این فضا ممنوع شده است اما اینکه بگوییم از این پس ترافیک پروازها به سمت آسمان عراق کشیده خواهد شد باید بگویم که اینگونه نخواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر پروازها از روی سواحل شمالی سوریه دور خواهند زد و مرز هوایی بین این منطقه و عراق وجود نخواهد داشت که پروازها به سمت عراق بروند، چرا که اگر قصد داشته باشند از خاک عراق عبور کنند حدود 40 تا 45 دقیقه پروازها دورتر خواهند شد.

این مدیر سابق شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه محدودیت پروازی در سوریه هیچ تاثیری به روی افزایش ترافیک عراق نداشته است، بیان کرد: منطقه ممنوعه هیچ مرز هوایی با کشور عراق ندارد که بخواهد مسیر عراق را انتخاب کند.

او با بیان اینکه فضای سوریه از مدت‌ها قبل به دلیل ناامن بودن بسته بوده و هواپیماها از فضای اسمان ترکیه عبور می‌کردند، گفت: در اتفاقی که روز گذشته در سوریه رخ داد یک بخشی از دریای مدیترانه که در شمال این کشور است باعث شده تا پروازها از کمی بالاتر از این منطقه دور بزنند و در همین راستا هیچ افزایش پروازی ایجاد نشده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.