| کد خبر: 164371 |

◄ پروازهای نوروزی چگونه پس از ۵ سال افت کرد؟ + جدول

سفرهای نوروزی ۹۷ در حالی به اتمام رسید که در چند سال گذشته، استقبال مسافران در نوروز از حمل‌ونقل هوایی رشد درخور ‌توجهی داشته، اما آمارها حاکی از آن است که در سال جاری، میزان جابه‌جایی مسافران کاهش ۱۳ درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است.

تین نیوز

سفرهای نوروزی ۹۷ در حالی به اتمام رسید که در چند سال گذشته، استقبال مسافران در نوروز از حمل‌ونقل هوایی رشد درخور ‌توجهی داشته، اما آمارها حاکی از آن است که در سال جاری، میزان جابه‌جایی مسافران کاهش ۱۳ درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است.

به گزارش تین‌نیوز، آمار مسافران نوروزی در سال ۹۳ از جابه‌جایی ۲ میلیون و ۲۳۶ هزار و ۷۵۷ نفر حکایت دارد که بر اساس اطلاعات منتشرشده مسافران نوروزی در سال ۹۳، از ۲۴ اسفندماه ۹۲ تا ۱۵ فروردین‌ماه ۹۳، در مجموع ۹۸۱ هزار و ۸۶۸ مسافر در مسیرهای بین‌المللی با ۵ هزار و ۹۸۷ پرواز توسط شرکت‌های داخلی و خارجی و یک ‌میلیون و ۲۵۴ هزار و ۸۹۰ مسافر با ۹ هزار و ۶۵۳ پرواز توسط شرکت‌های هواپیمایی داخلی جابه‌جا شدند. مجموع مسافران جابجاشده در مسیرهای داخلی و خارجی در سفرهای نوروزی ۹۳، نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن، ۳۲ درصد رشد داشت.

آمارها حاکی از آن است که در نوروز سال ۹۴، پروازهای داخلی ۱۱ درصد نسبت به سال پیش از آن کاهش داشته است. در بخش جابه‌جایی مسافر ناوگان حمل‌ونقل هوایی در نوروز سال ۹۴، یک‌ میلیون و ۷۵۹ هزار و ۴۶۴ نفر جابه‌جا شدند که نسبت به سال ۹۳، رشد منفی ۱۱ درصدی داشته است. همچنین، در بخش مسافران خارجی ناوگان حمل‌ونقل هوایی، با جابه‌جایی ۷۸۷ هزار و ۳۳۰ نفر، کاهش ۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن دیده می‌شود.

بر اساس جدول مقایسه میزان مسافران و سفرهای نوروزی که وزارت راه و شهرسازی منتشر کرده است، از تاریخ ۲۵ اسفندماه سال ۹۴ تا ۱۵ فرودین‌ماه ۹۵ بالغ بر ۲۶ هزار و ۲۵۵ نشست‌وبرخاست و بیش از ۳ میلیون ۱۸۰ هزار نفر جابه‌جا شدند.

بر اساس همین آمار، از تاریخ ۲۵ اسفندماه سال ۹۵ تا ۱۵ فرودین‌ماه ۹۶، ۳۰ هزار و ۲۵۳ نشست‌وبرخاست در فرودگاه‌های کشور انجام ‌شده است که ۳ میلیون و ۷۲۱ هزار و ۹۵۶ نفر در نوروز سال ۹۶ جابه‌جا شدند.

در نوروز ۹۷، بر اساس آماری که وزارت راه و شهرسازی منتشر کرده، بیش از ۲۵ هزار و ۹۲۱ نشست‌وبرخاست انجام گرفته است و ۳ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۸۵۸ نفر از مسافران نوروزی جابه‌جا شده‌اند.

بر اساس این جدول، میزان اعزام و پذیرش در نوروز سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد، این در حالی است که سفرهای نوروزی در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ رشد بالای ۱۷ درصدی داشت. یکی از عواملی که به اتکای آن انتظار می‌رفت در نوروز ۹۷ شاهد افزایش سفرهای هوایی باشیم، ورود ۱۱ فروند هواپیمای تازه‌نفس به ناوگان هوایی کشور بود که بر همین اساس، قبل از آغاز نوروز ۹۷ اعلام شد، روزانه به‌طور میانگین ۹۰۰ پرواز در نوروز سال جاری انجام خواهد گرفت. در حالی که در نوروز ۹۶ (از ۲۵ اسفند ۹۵ تا ۱۵ فروردین ۹۶) روزانه ۷۵۶ پرواز داشتیم.

آمار منتشر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی مختص فرودگاه‌هایی است که زیر مجموعه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است؛ از مجموع 64 فرودگاه کشور، 5 فرودگاه زیرمجموعه این شرکت مادرتخصصی نیستند. در همین راستا بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری در ایام نوروز امسال 29 هزار و 181 پرواز از 64 فرودگاه کشور ظرف 20 روز انجام شد، که در طول طرح پروازهای نوروزی جمعاً 3 میلیون و 594 هزار و 435 مسافر از طریق فرودگاه های کشور جابه‌جا شدند.

بخش

شاخص

نوروز (94-95)

نوروز (95-96)

نوروز (96-97)

هوایی

تعداد نشست و برخاست

26255

30253

25921

هوایی

اعزام و پذیرش مسافر

3180055

3721956

3212858

 درصد تغییر - 17+ 13-
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.