| کد خبر: 164355 |

◄ ۲۰۹ پرواز فوق‌العاده فرودگاه شیراز در ایام نوروز

در ایام نوروز امسال با توجه به استقبال گردشگران از سفر به شیراز و استان فارس، 2107 پرواز در فرودگاه شهید دستغیب شیراز انجام شد که از این تعداد ۱۸۴۸ سورتی داخلی و ۲۵۹ سورتی خارجی بودند. رضا بدیعی فرد مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس با اعلام این خبر گفت: در این ایام ۲۰۹ پرواز فوق‌العاده هم در این فرودگاه انجام شد.

تین نیوز

در ایام نوروز امسال با توجه به استقبال گردشگران از سفر به شیراز و استان فارس، 2هزار و 107 پرواز در فرودگاه شهید دستغیب شیراز انجام شد که از این تعداد هزار و 848  سورتی داخلی و ۲۵۹ سورتی خارجی بودند.

رضا بدیعی فرد مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس با اعلام این خبر گفت: در این ایام ۲۰۹ پرواز فوق‌العاده هم در این فرودگاه انجام شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس تعداد کل مسافرانی را که در ایام نوروز از طریق فرودگاه شهید دستغیب شیراز جابه‌جا شدند ۲۱۹ هزار و ۶۳۰ نفر اعلام کرد که این رقم متشکل از ۱۸۳ هزار و ۷۷۸ مسافر داخلی و ۳۵ هزار ۸۵۲ مسافر خارجی است.

او همچنین درباره میزان بار جابجا شده در این فرودگاه گفت: در ایام نوروز ۹۶۳ تن بار خارجی و ۱۸۰۶ تن بار داخلی از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز جابجا شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گفته رضا بدیعی‌فرد، در ایام نوروز در فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز ۱۸۴ پرواز فوق‌العاده داخلی به مقاصد تهران، مشهد، تبریز، اصفهان و کیش و همچنین ۲۵ پرواز فوق‌العاده خارجی به مقاصد استانبول، نجف، آدنا، تفلیس و ایروان برقرار شد.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، بنا به آمار منتشرشده توسط شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، فرودگاه شیراز با ۳۱ هزار و ۱۱۴ فروند نشست‌وبرخاست، اعزام و پذیرش نزدیک به سه میلیون و ۱۵۱ هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از ۲۴ میلیون کیلوگرم بار توانست رتبه سوم اعزام و پذیرش مسافر داخلی را در سال ۹۶ از آن خود کند.

فرودگاه شهید دستغیب شیراز در سال 1340 به‌عنوان فرودگاه شیراز در زمینی به مساحت حدود 500 هکتار مورد بهره‌برداری قرار گرفت و از سال 1345 به‌عنوان فرودگاه بین‌المللی فعالیت خود را گسترش داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.