| کد خبر: 164335 |

دستاورد سفر رئیس جمهور به ترکمنستان

◄ برقراری پرواز مستقیم تهران- عشق‌آباد

تفاهم حمل‌ونقل هوایی میان سازمان هواپیمایی کشوری ایران و اداره دولتی هواپیمایی کشوری ترکمنستان یکی از این اسناد همکاری بود که میان دو کشور با حضور رئیس‌جمهور و مقامات همراه به امضا رسید.

تین نیوز

حسن روحانی در سفر نوروزی خود به کشور ترکمنستان در نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه ایران و ترکمنستان حضور پیدا کرد . او در این سفر درباره همکاری‌های دو کشور و ازجمله  روابط ایران و ترکمنستان درزمینهٔ حمل‌ونقل و ترانزیت و لزوم افزایش این روابط با همتای خود گفتگو کرد.

به گزارش تین‌نیوز، برقراری پرواز مستقیم ایران-ترکمنستان یکی از مهم‌ترین محورهای این مذاکره بود. ایران و ترکمنستان در این سفر و در راستای توسعه مناسبات و همکاری‌های فی‌مابین، ۱۳ سند و یادداشت همکاری مشترک امضا کردند.

تفاهم حمل‌ونقل هوایی میان سازمان هواپیمایی کشوری ایران و اداره دولتی هواپیمایی کشوری ترکمنستان یکی از این اسناد همکاری بود که میان دو کشور با حضور رئیس‌جمهور و مقامات همراه به امضا رسید.

پیشتر نیز سید محمد احمدی، سفیر ایران در «عشق‌آباد» از تلاش ترکمنستان برای رفع مشکلات بین شرکت‌های هواپیمایی دو کشور به‌منظور برقراری پرواز مستقیم به ایران خبر داده بود و تأکید کرده بود پس از رفع مشکلات فنی بین شرکت هواپیمایی 2 کشور، شاهد راه‌اندازی خط هوایی بین دو کشور خواهیم بود.

سال گذشته رحمت‌الله خرمالی رایزن بازرگانی ایران در ترکمنستان در نشست هم‌اندیشی درباره مسائل و مشکلات خراسان شمالی و ترکمنستان از توافق برای پرواز مستقیم عشق‌آباد-تهران خبر داد و اظهار کرد: به‌زودی هفته‌ای دو پرواز مستقیم بین این دو کشور انجام می‌شود.

در حال حاضر تنها انتخاب مسافران ایرانی برای سفر به ترکمنستان پرواز‌های غیرمستقیم است. مسافران برای سفر به این کشور ابتدا باید وارد فرودگاه کشو‌رهای همسایه نظیر دبی، امارت، ترکیه و آذربایجان شوند و هزینه‌ای بالغ‌بر دو تا پنج میلیون تومان را به مسافران ایرانی تحمیل می‌کند.

در سفر رئیس‌جمهور ایران که به دعوت رسمی روسای جمهوری ترکمنستان انجام شد درباره این پرواز مستقیم مذاکرات خوبی صورت گرفت و در آینده نزدیک امکان پرواز مستقیم تهران-عشق‌آباد برای مسافران دو کشور فراهم خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.