| کد خبر: 164321 |

امانی:

◄ عملکرد افغانستان در مرز دوغارون ضعیف است

یک طرف مرز در دست افغانستان است و آنها باید امادگی کامل داشته باشند که پذیرای این تعداد کامیون باشند اما شرایط را ندارند و به دلایل امنیتی و سیاسی شاهد عمکرد ضعیف افغانستان در دوغارون هستیم.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: پیگیری مشکلات مرزهای کشور در دستور کار همیشگی سازمان است و اگر منشاء داخلی داشته باشد به دستگاه‌های مربوطه از قیبل گمرک گزار ش می شود و اگر دلیل بیرونی داشته باشد با وزارت امور خارجه مطرح می شود که زمان‌بر است.

داریوش امانی معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز به تشریح وضعیت مرز دوغارون پرداخت.

وی با توضیح اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نظارت کاملی بر مرزهای فعال کشور دارد، گفت: برای انجام باسکول و مواردی از این قیبل نباید صف‌های راننده‌ها طولانی باشد. اگر این اختلافات برطرف شود هم مسئله پِرت زمان و هم خواب کامیون‌ها برطرف می‌شود.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به بازدید اخیر خود از مرز دوغارون نیز، گفت: یک طرف مرز در دست افغانستان است و آنها باید امادگی کامل داشته باشند که پذیرای این تعداد کامیون باشند اما شرایط را ندارند و به دلایل امنیتی و سیاسی شاهد عمکرد ضعیف افغانستان در دوغارون هستیم.

امانی موضوعاتی چون کمبود باسکول، ناامن شده جاده و عدم توانایی افغانستان در کنترل دوغارون را از جمله این موارد دانست و گفت: حل این موضوعات زمان‌بر است و نیازمند رایزنی با طرف افعان را دارد.

وی با توضیح اینکه در تمام پایانه‌های مرزی مدیر داریم و به‌محض اینکه اتفاقی غیرمعمول می‌افتد به سازمان گزارش می‌شود، گفت: پیگیری مشکلات مرزهای کشور در دستور کار همیشگی سازمان است و اگر منشاء داخلی داشته باشد به دستگاه‌های مربوطه از قیبل گمرک گزار ش می‌شود و اگر دلیل بیرونی داشته باشد با وزارت امور خارجه مطرح می شود که زمان‌بر است.

به گزارش تین نیوز مرز دوغارون به عنوان اولین ورودی از مرزهای شرقی ایران برای اتباع کشور افغانستان و به عنوان چشم اندازی برای آنان است.

این پایانه مرزی در جایگاه نخست عبور مسافر با وسایل نقلیه عمومی و در رتبه پنجم ترانزیت خروجی کشور است و سالانه بیش از یک میلیون نفر اتباع ایرانی و خارجی از مرز دوغارون وارد یا خارج می شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.