| کد خبر: 164319 |

◄ فراز و فرود سفرهای نوروزی ریلی در 5 سال گذشته

مسافران حمل‌ونقل ریلی مسافری در نوروز امسال یعنی از بازه زمانی بیست و چهارم اسفندماه پارسال تا سیزدهم فروردین 97 به یک میلیون و 850 هزار نفر رسیدند که این میزان نسبت به نوروز پارسال افزایش 9درصدی را تجربه کرد. در همین بازه زمانی در نوروز پارسال یک میلیون و 450 هزار نفر با 4هزار سفر به وسیله قطار جابه‌جا شدند.

تین نیوز

هر ساله با نزدیک شدن به آغاز پیک سفرها بازار فروش بلیت های نوروزی و ارائه خدمات شرکت‌های حمل‌ونقلی نیز رونق می‌گیرد.

به گزارش تین‌نیوز، در این بین کیفیت ارائه خدمات، همبستگی مثبتی با جذب بیشتر مسافر دارد. در کنار مقوله کیفیت، عامل قیمت نیز بر انتخاب مشتریان برای دستیابی به یک وسیله حمل‌ونقل مناسب برای انجام سفر تاثیرگذار است.  بنابراین در توجیه نسبت ناهمگون آمار بالای سفرهای جاده‌ای در مقایسه با مُدهای دیگر حمل‌ونقل، پارامتر قیمت و البته انعطاف‌پذیری حمل‌ونقل جاده‌ای تاثیرگذار است.

امسال اما با توسعه خطوط ریلی و نوسازی ناوگان مسافری ریلی، نسبت به دو سه سال اخیر اقبال بیشتری به سفر با قطار شد. مقایسه پنج سال گذشته سفر ریلی نیز مؤید این تغییر است.

به این ترتیب، مسافران حمل‌ونقل ریلی مسافری در نوروز امسال یعنی از بازه زمانی بیست و چهارم اسفندماه پارسال تا سیزدهم فروردین 97 به یک میلیون و 850 هزار نفر رسیدند که این میزان نسبت به نوروز پارسال افزایش 9درصدی را تجربه کرد. در همین بازه زمانی در نوروز پارسال یک میلیون و 450 هزار نفر با 4هزار سفر به وسیله قطار جابه‌جا شدند.

مقایسه سال‌های دورتر ریلی نشان می‌دهد که در نوروز 1395 یک‌میلیون و 744 هزار و 797 نفر با چهار هزار و 40 سفر به وسیله حمل‌ونقل ریلی جابه‌جا شدند که این آمار مربوط به بازه زمانی تعطیلات نوروزی از 25 اسفند 94 تا 16 فروردین 95 است.

درتعطیلات نوروز 1394 نزدیک به یک میلیون و ۷۶۰ هزار و ۶۶۶ نفر از طریق قطار‌ها جا‌به‌جا شده‌اند که نسبت به نوروز 1393، ۴ درصد کاهش سفر از طریق حمل ونقل ریلی که حدود یک میلیون و 830 هزار نفر بوده است را نشان می دهد.

بنابراین تا این لحظه بیشترین آمار سفر ریلی در ایام نوروز در پنج سال گذشته مربوط به نوروز 93 و امسال بوده است.

محقق شدن چنین نتیجه‌ای تا حد زیادی به‌دلیل تلاش شبانه‌روزی و تبلیغات شرکت راه‌آهن و شرکت‌های مسافری بخش خصوصی صورت گرفت. در دنیا نیز رشد استفاده از قطار برای انجام سفر از دهه 90 شمسی یعنی دهه حاضر، بیشتر شد و در نوروز امسال و نوروز 93 به اوج خود رسید، چراکه سفر ریلی در سال 1392 حدود یک میلیون و 250 هزار مسافر نوروزی را به خود جذب کرده بود که همین رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته خود، یعنی نوروز 91 با ۵ درصد رشد مواجه بوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.