| کد خبر: 164309 |

◄ دفاع نجفی از کارنامه 7ماه گذشته خود/ انتقادات از شهرداری منطقی نبود

ما کارنامه قابل قبولی را در 7 ماه گذشته از خود به جای گذاشتیم و سفیدی آن گواه کارآمدی ما است که برخی کارها چهره تهران را متحول خواهد کرد.

تین نیوز

سومین همایش فصلی مدیران شهرداری تهران و مراسم رونمایی از سامانه شفاف‌سازی مالی شهرداری با حضور دکتر محمدعلی نجفی شهردار مستعفی تهران و سمیع‌اله حسینی مکارم سرپرست جدید شهرداری که گفته می‌شود مورد تائید تجفی هم هست، در سالن همابش‌های برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، در این مراسم که رئیس و اعضای شورای شهر نیز حضور داشتند، ابراهیم شیخ، معاون منابع انسانی شهرداری تهران  اظهار کرد: با تمام توان در کنار مکارم که منتخب شورای شهر است به جهت پیشبرد اهداف شهردار خواهیم ماند.

در ادامه این مراسم محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران گفت: مشروعیت افراد در سمت های مختلف، بسته به کارآمدی است که باید گفت در امانت خیانت کرده یاخیر. در حوزه مدیریت شهری خوشبختانه و با توجه به نام گذاری سال 97 و با توجه به جلو افتادن تولید خدمات ار تولید کالا، باید به جایی برسیم که کارها با اثربخشی و ایجاد امید در میان مردم همراه باشد.

وی در ادامه با  تشکر از نجفی او را مدیری توانمند دانست و گفت: قطعا بیماری باعث کناره‌گیری ایشان از سمت شهرداری شد و با شناختی که از ایشان دارم، با شجاعت اقدام به پذیرش مسئولیت کرد.

هاشمی افزود: اولویت امروز شهر تهران، کارآمد کردن استفاده از آن است و در مدیریت شهری تلاش می‌شود تا زیرساخت‌های آن هرچه سریع‌تر آماده شود.

بیش‌ترین تمرکز ما بر تکمیل خطوط فعلی مترو است و قصد نداریم که زیرساخت‌ها را توسعه دهیم، بیش از 300 ایستگاه مترو در شهر وجود دارد و این به آن  معنا است که باید «باز مهندسی شهری» را بکار بگیریم و این 4 سال را بدون دعواهای سیاسی به پایان برسانیم.

وی با تاکید بر عدم توجه به مسائل شهر در دوره گذشته و باقی گذاشتن مقادیر زیادی از بدهی به پیمانکاران، تصریح کرد: ناکارامدی در دوره گذشته مدیریت شهری باعث شد تا بسیاری از پروژه‌های شهری یا به انجام نرسد و یا در جای درست تعبیه نشده و شهر با وضعیتی روبرو شود که امروز می‌بینیم.

محمدعلی نجفی در ادامه این مراسم با تبریک ایام نوروز و عید مبعث، تصریح کرد: قطعاً مکارم به عنوان سرپرست شهردار تهران، به خوبی از عهده مسئولیتی که پذیرفته است برخواهد آمد.

وی در ادامه افزود: باید عذرخواهی کنم از کسانی در داخل شهرداری و خارج از این مجموعه که نتوانستم درخواست آنها را برای ادامه کار بپذیرم. کسانی که نتوانستم درخواست همکاری انها را به دلیل آشنائی قبلی در شهرداری قبول کنم.

نجقی گفت: در ایام نوروز سال 97 برنامه های جدیدی را آغاز کردیم که حدود 39.1 درصد خیلی زیاد و 51 درصد نیز ابراز رضایت زیاد کردند که نشان می‌دهد شهرداری در 7 ماهه گذشته به خوبی توانسته به نیازهای مردم واقف شود، بسیاری از کارهایی که در این مدت انجام شد، نتیجه آن را مردم در آینده نزدیک خواهند دید .

به گفته شهردار تهران، مباحث مالی پیشرفت خوبی را تجربه کرد که مکارم در تحقق آنها نقش تعیین‌کننده‌ای داشت، قطعاً در سال 97 از میزان آلایندگی کاسته خواهد شد که حاصل طرح ترافیک جدید است، با لابی‌هایی که با مجلس داشتیم تحقق بخش زیادی از درآمد پایدار شهری است.

وی تصریح کرد: فروش اوراق مشارکت در پایان سال گذشته که با دشواری‌های زیادی همراه بود انجام شد، فاینانس واگن‌های مترو با کشور چین به نتیجه رسید و 650 واگن به زودی به ظرفیت مترو اضافه خواهد شد.

نجفی اضافه کرد: زیست‌پذیر کردن تهران در دستور کار است و ساماندهی دستفروشان سرآغاز آن است.

او افزود: ریل‌گذاری برای برنامه های بلند مدت شهرداری انجام شده و در این مدت با جدیت به آن پرداخته شد. باید مردم را قانع کرد که تنها شهرداری برای مردم نیست و عموم مردم نیز از بدنه شهرداری هستند، باید امید را در میان مردم و کارکنان شهرداری زنده کرد و عملکرد ما در 7 ماهه گذشته تا حدی ما را به این هدف نزدیک کرد، نباید رفتن یک نفر مانع از ایجاد این مهم در میان مردم باشد.

نجفی افزود:از ما انتظار می‌رفت ظرف یک ماه نخست تمامی مشکلات را حل کنیم و انتقاداتی به  ما وارد می‌کردند که منطقی نبود، ما کارنامه قابل قبولی را در 7 ماه گذشته از خود به جای گذاشتیم و سفیدی آن گواه کارآمدی ما است که برخی کارها چهره تهران را متحول خواهد کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.