| کد خبر: 164305 |

◄ دلار 4200 فقط روی تابلوهای صرافی

متقاضیان ارز امروز برای خرید دلار صف بستند ولی نرخ 4200 تومانی فقط روی تابلوهای صرافی نشان داده می‌شد و ارزی برای فروش با این قیمت وجود نداشت.

تین نیوز

متقاضیان ارز امروز برای خرید دلار صف بستند ولی نرخ 4200 تومانی فقط روی تابلوهای صرافی  نشان داده می‌شد و ارزی برای فروش با این قیمت وجود نداشت.

به گزارش تین‌نیوز، پس از اعلام شب گذشته اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری مبنی بر عرضه دلار به میزان لازم با قیمت 4200 تومان برای امروز، متقاضیان خرید دلار جلوی صرافی‌ها تجمع کردند.

اسحاق جهانگیری نرخ دلار را برای تمامی افراد و فعالان ۴۲۰۰ تومان اعلام کرد و فروش دلار با بیش از این نرخ را  قاچاق اعلام کرد.

مشاهدات بازار ارز در صبح امروز حاکی از آن است که عملاً هنوز این اتفاق نیفتاده و برخی از دست‌فروشان و دلالان دلار را با نرخ بیش از ۵۵۰۰ تومان عرضه می‌کنند. در میان صرافی‌ها همچنان تعداد زیادی از خریدوفروش دلار خودداری می‌کنند و تنها چند صرافی به شکل محدود که عمدتاً صرافی بانک‌ها هستند، دلار می‌فروشند.

مشاهدات نشان می‌دهد که بر روی تابلوی اعلام قیمت‌های این صرافی‌ها بر اساس آنچه معاون اول رئیس‌جمهوری اعلام کرده است، نرخ خریدوفروش دلار ۴۲۰۰ تومان ثبت‌شده است. اما عملاً با این نرخ فروخته نمی‌شود.

در مقابل یکی از صرافی‌ها که صف نسبتاً طولانی شکل‌گرفته است، دلار با نرخ حدود ۴۹۰۰ تومان فروخته می‌شود و پرس‌وجو از برخی متقاضیان نشان می‌دهد که این ارز تنها با ارائه مدارک مسافری ازجمله پاسپورت و ویزا امکان‌پذیر است و سقف آن‌هم بین ۱۰۰۰ دلار تا ۳۰۰۰ دلار است.

به گزارش خبرآنلاین شرایط فعلی بازار با ابهام مواجه است و خیلی از متقاضیانی که در صف‌ها ایستاده‌اند، اطلاع دقیقی از وضعیت بازار ندارند و نمی‌دانند که قرار است در ساعات آینده چه اتفاقی در بازار بیفتد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.