| کد خبر: 164297 |

◄ در تعاملات خارجی تمرکز بر جذب سرمایه و انتقال دانش است

در زمینهٔ تجهیزات و ماشین‌آلات هر جا که مشابه ایرانی وجود داشته باشد از آن استفاده می‌‌شود.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه با رایزن اقتصادی سفارت اتریش با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام حمایت از کالای ایرانی گفت: ما در زمینهٔ تجهیزات و ماشین‌آلات هرجا که مشابه ایرانی وجود داشته باشد از آن استفاده می‌کنیم و در تعاملات خود تمرکز را بر انتقال دانش ساخت تجهیزات به داخل کشور و جذب سرمایه‌های خارجی قرار داده‌ایم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، صبح امروز رایزن اقتصادی سفارت اتریش در ایران به همراه هیئت عالی‌رتبه از مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذاری و راه‌سازی این کشور با حضور در شرکت در جلسه‌ای با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی از علاقه‌مندی اتریش برای حضور در زیرساخت‌های حمل‌ونقل ایران خبر داد.

در این جلسه خیرالله خادمی با اشاره به سابقه مثبت روابط اقتصادی میان دو کشور اتریش و ایران ابراز امیدواری کرد تا همکاری‌ها فی‌مابین این دو کشور در حوزه سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های ریلی و آزادراهی ادامه یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در حال حاضر 3 هزار و 410 کیلومتر خط ریلی، هزار و 170 کیلومتر آزادراه و 7 هزار و 500 کیلومتر بزرگراه در کشور ایران با مدیریت شرکت ساخت و توسعه در دست‌ساخت است که در زمینهٔ سرمایه‌گذاری و تأمین مالی این پروژه‌ها آماده همکاری با شرکت‌های مختلف هستیم.

خادمی تضمین بانک مرکزی و مشوق‌های دولتی در خصوص سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های حمل‌ونقل را عامل مهمی در علاقه‌مندی کشورهای مختلف برای حضور در ایران عنوان کرد و اظهار داشت: بسترهای لازم برای حضور سرمایه‌گذاران در زیربناهای حمل‌ونقل ایران فراهم‌شده و تاکنون نیز با کشورهای مختلف قراردادها و تفاهم‌نامه‌هایی در رابطه با ساخت پروژه‌های ریلی و آزادراهی با شرکت‌های خارجی به امضا رسیده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه بابیان اینکه سال جدید در کشور ما از سوی مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری شده است گفت: ما درزمینهٔ تجهیزات و ماشین‌آلات هر جا که مشابه ایرانی وجود داشته باشد از آن استفاده می‌کنیم و در تعاملات خود تمرکز را برجذب سرمایه‌های خارجی قرار داده‌ایم.

همچنین در این جلسه رایزن اقتصادی سفارت اتریش در ایران با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل در جهان گفت: همان‌طور که می‌دانید توسعه زیرساخت‌ها به‌خصوص درزمینهٔ ریلی عنصری مهم در توسعه اقتصادی کشورها به‌حساب می‌آید و در پیشرفت کشورها بسیار مهم است.

کریستف گراب مایر شرکت‌های اتریشی فعال در حوزه راه‌آهن را ازجمله کشورهای مطرح در سطح جهان دانست و ابراز امیدواری کرد تا زمینه همکاری شرکت‌های ایرانی با این شرکت‌ها فراهم شود.

در ادامه جلسه یکایک مدیران شرکت‌های اتریشی حاضر در جلسه به معرفی شرکت‌ها و توانمندی‌های خود در حوزه ساخت زیربناهای حمل‌ونقل پرداختند و مختصری از سوابق شرکت‌های خود در این زمینه را ارائه کردند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.