| کد خبر: 164266 |

یک فعال حمل و نقلی:

◄ افغانستان پیشنهادات ایران برای حل مشکلات «دوغارون» را رد می‌کند

پیشنهادات و طرح‌های زیادی را برای کاهش خواب کامیونهای ایرانی در دوغارون به افغانستان داده‌ایم اما متأسفانه هیچ‌کدام را هنوز نپذیرفته‌اند و مشکل حل‌نشده است.

تین نیوز

عضو هیئت‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی گفت:مشکلات در مرز دوغارون به افغانستان مربوط است.

عطایی عضو هیئت‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی و عضو کمیسیون اتاق بازرگانی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز در خصوص آخرین وضعیت کامیون‌های ایرانی در مرز دوغارون، گفت: وضعیت مرز دوغارون مثل سال گذشته است و تغییری در وضع کامیون‌داران به وجود نیامده است.

وی ادامه داد: مشکلاتی که عنوان می‌شد رفع شده است تا عید نوروز به قوت خود باقی ماند و تنها به دلیل اینکه بارگیری در بندرعباس متوقف شد و عملاً حملی انجام نشد باری به دوغارون نرسید که تردد و ترافیک داشته باشیم.

عطایی با اعلام اینکه اکنون چند روزی است که فعالیت در مرز شروع‌شده است، ادامه داد: از طرفی صاحبان کالا فعلاً اقدام به بارگیری نکرده‌اند و اگر وضع به روال سال قبل بازگردد و ترددها آغاز شود مجداد بازهم این مشکلات وصف‌های طولانی پیش می‌آید.

وی با توضیح اینکه ما در مرز دوغارون دو منطقه داریم یکی منطقه سازمان پایانه‌ها و دیگری گمرک منطقه ویژه اقتصادی، گفت:به علت شلوغی در مرز دوغارون و کمبود کامیون و توقف کانتینر در بندرعباس ما مجبور به حمل داخلی به منطقه ویژه دوغارون می‌شویم که این اقدام هزینه‌های تخلیه و بارگیری و حمل داخلی را افزایش می‌دهد و منافعی برای حمل بین‌المللی ندارد.

عطایی با توضیح اینکه اکنون منتظریم که روال عادی شود و خواب کامیون‌ها کاهش یابد، گفت: البته ما در ایران مشکلی نداریم و مشکلات دوغارون به افغانستان مربوط است و سوال این است که چرا یک ملاقات مرزی و رایزنی لازم انجام نمی‌شود تا هر چه  سریعتر این مشکل حل شود.

وی درعین‌حال خبر داد که ایران بیشتر درگیر مشکلات بین بخشی است و اداره گذرنامه در بسیاری از موارد با بهانه‌های کمبود نفرات و قطعی سیستم موجبات ماندن کامیون‌ها و افراد را پشت مرز فراهم می‌کند.

عضو هیئت‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی با توضیح اینکه تاکنون سه جلسه حضوری در اسلام قلعه با نمایندگان  گمرک دو کشور انجام‌شده است، گفت: طرف افغان قول داد تعداد باسکول ها را بیشتر کند اما متأسفانه کاری انجام نشد و به نظر می‌آید اصلاحات در مرز دوغارون از طرف افغان‌ها شدنی نیست.

وی با توضیح اینکه متأسفانه باسکول ایران را برای افغانستان قبول نمی‌کنند، گفت: پیشنهادات و طرح‌های زیادی به افغانستان داده‌ایم اما متأسفانه هیچ‌کدام را هنوز نپذیرفته‌اند و مشکل حل‌نشده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.