| کد خبر: 164241 |

◄ درخواست تعویق بررسی استعفای شهردار تهران

پس از قرائت دستور جلسه پنجاه و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، نایب رئیس این شورا اقدام به قرائت متن استعفانامه دکتر محمدعلی نجفی شهردار تهران کرد و پس از آن از حاضرین در جللسه خواسته شد تا رای خود را در این مورد اعلام کنند.

تین نیوز

پس از قرائت دستور جلسه پنجاه و پنجمین جلسه شورای شهر تهران، نایب رئیس این شورا اقدام به قرائت متن استعفانامه دکتر محمدعلی نجفی شهردار تهران کرد و پس از آن از حاضران در جلسه خواسته شد تا رای خود را در این مورد اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، خدا کرمی، الویری، اروین از کسانی بودند که درخواست خود را مبنی بر موکول شدن انتخاب سرپرست و بررسی استعفای شهردار به یکشنبه بیست و ششم فروردین ماه شدند که با مخالفت برخی از اعضای شورا روبه‌رو شد.

در این جلسه الویری با انتقاد از عملکرد دادستان کل کشور در خصوص کناره‌گیری شهردار و ملزم بودن شورا به پذیرش استعفا، گفت: هم‌زمان شدن بررسی استعفا و انتخاب سرپرست با گفته‌های دادستان درباره استعفای شهردار تهران، قطعاً این شبهه را ایجاد می‌کند که شورا ظرف 24 ساعت تسلیم فشارهای سیاسی شد و لذا خواستار برگزاری این جلسه در روز یکشنبه 26 فروردین هستم.

وی با اشاره به دیدار روز گذشته خود با شهردار تهران، افزود: آقای نجفی امادگی خود را به ادامه حضور تا روز دهم اردیبهشت اعلام کرده و دلیلی برای در فوریت قرار دادن بررسی استعفا نمی بینم.

حسن رسولی در مقام موافق با تسریع در بررسی موضوع استعفای شهردار تهران، افزود: قطعاً نمی‌توان امور شهر را معطل نگه‌داشت و لذا در فوریت قرار دادن انتخاب شهردار اینده و یا سرپرست بر خلاف خواست پنج تن ار همکاران باید در دستور کار قرار داشته و باید با دیت به آن پرداخت.

وی با انتقاد از گفته‌های دادستان کل کشور، واکنش اعضای شورای شهر و سخنگوی این شورا را خواستار شد و گفت: شورا قطعا تحت تاثیر گفته‌های دیگران اقدام به انتخاب شهردار یا سرپرست نخواهد کرد و تنها اصرار به استعفای شهردار و لزوم ادامه امور شهر دلیل درخواست ما به قبول استعفا و انتخاب شهردار و یا سرپرست است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.