| کد خبر: 164222 |

◄ رجا 400 میلیارد تومان از دولت طلب دارد

رجا در بخش حمایت از کالاهای ایرانی طی 2 سال گذشته علی‌رغم محدودیت‌های مالی توانسته 122 واگن مسافری را به بخش ریلی و مسافری اضافه کند. ضمن اینکه رجا موفق‌ترین شرکت در حمایت از کالای ایرانی طی دو سال اخیر بوده است.

تین نیوز

نشست خبری مربوط به گزارش عملکرد شرکت رجا در سال 96 و نوروز 97 و برنامه‌های این شرکت در سال جدید در محل شرکت رجا، با حضور مدیرعامل این شرکت و مدیر عامل هلدینگ تامین اجتماعی (هگتا) برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز، مدیرعامل هگتا با بیان این‌که رجا سالانه به 14 میلیون مسافر خدمات ارائه می‌دهد، گفت: رجا موفق‌ترین شرکت در حمایت از کالای ایرانی طی دو سال اخیر بوده است.

ابراهیمبای سلامی ادامه داد: در بخش جابه‌جایی مسافران ریلی توانستیم رتبه بسیار بالایی را بین کشورهای آسیایی و اروپایی کسب کنیم،

مدیرعامل هلدینگ کمپانی سازمان تامین اجتماعی (هگتا) که شرکت رجا را در زیرمجموعه خود دارد افزود: رجا در بخش حمایت از کالاهای ایرانی طی 2 سال گذشته علی‌رغم محدودیت‌های مالی توانسته 122 واگن مسافری را به بخش ریلی و مسافری اضافه کند.

مدیرعامل هگتا افزود: شرکت رجا 80 واگن فرسوده را با استفاده از توان و نیروی داخلی نوسازی و بازسازی کرده است.

ابراهیمبای سلامی تأکید کرد: ما توانستیم استفاده از توان ملی و کالای ایرانی را به مفهوم واقعی در شرکت‌های داخلی خود اجرا کنیم.

او با بیان اینکه شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی ایریکو، واگن پارس و پلور سبز در سال‌های گذشته به‌طور کامل تعطیل شده بودند، گفت: ما توانستیم با مدیریت و استفاده بهینه از توان داخلی رجا این شرکت‌ها را دوباره به چرخه حمل‌ونقل ریلی بازگردانیم.

مدیرعامل هگتا با بیان اینکه خوشبختانه در بخش ساماندهی و ارتقای جایگاه توسعه ملی توانستیم از ورشکستگی بسیاری از شرکت‌ها جلوگیری کنیم، افزود: جهت توسعه و چالاک کردن این شرکت‌ها ما از مدیران قدرتمند استفاده می‌کنیم.

بای‌سلامی افزود: یکی از اصلی‌ترین استراتژی‌های ما در این شرکت و در سال جدید آن است که زیان‌ده بودن را ممنوع کرده‌ایم و در این راستا تأمین اجتماعی و دولت بهترین کمک را خواهند کرد.

ابراهیمبای سلامی با بیان اینکه سعی خواهیم کرد به سمت داوری شرکت‌ها حرکت کنیم، گفت: در همین زمینه از رویکرد و تکنولوژی‌های نوین به حد اداره شرکت‌ها استفاده خواهیم کرد و ما از استانداردهای بین‌المللی در این زمینه استفاده خواهیم کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه حدود 400 میلیارد تومان از دولت طلبکار هستیم، گفت: البته رجا هم مبلغی را به دولت بدهکار است که ما سعی کرده‌ایم با مدیریت و برنامه‌ریزی‌های انجام شده بخشی از این مطالبات و بدهی‌ها را تهاتر کنیم.

مدیرعامل هگتا با بیان اینکه چهار مؤلفه اصلی را در برنامه‌های خود پیاده خواهیم کرد، گفت: سیاست‌گذاری، راهبرد در برنامه‌ریزی‌ها، مدیریت و اجرای شایسته‌سالاری همچنین سیاست‌های هم‌افزایی را اجرایی خواهیم کرد.

مدیرعامل هگتا، اظهار کرد: متأسفانه کارخانه‌هایی در گذشته تعطیل شده و با اعتصاب روبه‌رو بودند، که توانستیم با حمایت‌های گسترده آن‌ها را فعال و تمامی این شرکت‌ها را ساماندهی کنیم.

او همچنین گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای ورود شرکت رجا به بورس، اقدامات لازم جهت استفاده بهینه از منابع را انجام داده‌ایم و از ریاست جمهوری جهت توجه بیشتر به صنعت حمل‌ونقل ریلی کمک می‌خواهیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.