| کد خبر: 164218 |

بخارایی:

◄ بدون بودجه نگه‌داری راه‌ها، نباید انتظار کاهش تصادفات داشت

مگر می‌شود شبکه‌ای که میلیون‌ها مسافر و وسیله نقلیه درون آن جابجا می‌شوند و به ترمیم و تجهیز نیاز دارد بدون اعتبار بماند و گاردریل، تابلو و خط‌کشی مناسب نداشته باشد یا اسفالت آن به‌موقع ترمیم نشود؟

تین نیوز

رئیس هیئت‌مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها گفت:مگر می‌شود شبکه‌ای که میلیون‌ها مسافر و وسیله نقلیه درون آن جابجا می‌شود و لازم به ترمیم و تجهیز دارد بدون اعتبار بماند و گاردریل، تابلو و خط کشی مناسب نداشته باشد یا آسفالت آن به موقع ترمیم نشود؟

محمد بخارایی رئیس هیئت‌مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها به خبرنگار تین نیوز، گفت: ایمن‌سازی و نگه‌داری به روز شبکه راه‌ها واجب‌تر از توسعه شبکه راه‌ها است.

وی ادامه داد: نمی‌شود اعتبار طرح‌های ایمنی را مطابق طرح‌های توسعه اقتصادی تخصیص دهیم و بعد منتظر معجزه باشم. اگر قرار است کار مؤثری در ارتباط با ایمنی انجام شود و قدم مؤثری برداریم باید یک‌بار مرور کنیم که چه‌کارهای زودبازده و کم‌هزینه‌ای می‌توانیم انجام دهیم و این طرح‌ها را آغاز کنیم.

بخارایی با توضیح اینکه راهداری و ایمن‌سازی مشابه توسعه زیرساخت‌ها نیست، گفت: هنگام تخصیص اعتبارات نباید پروژه‌های عمرانی و راهداری در یک سطح باشد درست‌تر این است که پروژه‌های راهداری به عنوان یک پروژه جاری دیده شود که تخصیص بودجه آن صد درصد باشد.

وی ادامه داد: سال گذشته دیدیم که تخصیص پروژه‌های راهداری و ایمن‌سازی مساوی پروژه‌های راهسازی و حتی کمتر از راه‌آهن‌سازی بود. مگر می‌شود شبکه‌ای که میلیون‌ها مسافر و وسیله نقلیه درون آن جابجا می‌شوند و به ترمیم و تجهیز نیاز دارد بدون اعتبار بماند و گاردریل، تابلو و خط‌کشی مناسب نداشته باشد یا اسفالت آن  به‌موقع ترمیم نشود؟

رئیس هیئت‌مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها با تأکید بر اینکه بودجه نگه‌داری راه‌ها باید صد درصد و به‌موقع تخصیص یابد، گفت: اگر پول نداشتیم راه جدید نسازیم چرا که راهی که از آن عبور می‌کنیم را نمی‌توان به دلیل نداشتن اعتبار با بدترین شکل نگه‌داری کرد.

وی با توضیح اینکه اکنون وضعیت نگه‌داری راه‌های کشور داستان دنباله‌داری شده است، گفت: نمی‌شود نگه‌داری راه‌ها بودجه مورد انتظار را دریافت نکند و ما توقع راه ایمن داشته باشیم.

بخارایی ادامه داد: سیاست نگه‌داری راه بر ایجاد راه جدید اولویت دارد و همین راه‌های موجود را حفظ کنیم بهتر از این است که راه جدیدی ساخته شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.