| کد خبر: 164129 |

◄ افزایش توان رقابتی بنادر ایران با کاهش تعرفه‌ها

با توجه به اهمیت ترانزیت دریایی در اقتصاد کشور، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در دستوری به سازمان بنادر و دریانوردی خواستار کاهش تعرفه‌ها و قیمت تمام‌شده کالاهایی که از بنادر ایران صادر می‌شوند شده است.

تین نیوز

با توجه به اهمیت ترانزیت دریایی در اقتصاد کشور، وزیر راه و شهرسازی در دستوری به سازمان بنادر و دریانوردی خواستار کاهش تعرفه‌ها و قیمت تمام‌شده کالاهای صادراتی از بنادر ایران  شده است.

حمل‌ونقل دریایی ایران که در طول سال‌های گذشته یکی از اصلی‌ترین هدف‌های خود را حول محور رقابت با بنادر منطقه تعریف کرده است، با کاهش تعرفه به دنبال آن است که در حوزه ترانزیت و ترانشیپ کالا یک مزیت نسبی جدید در قیاس با دیگر بنادر منطقه پیدا کند.

سعید ایزدیان معاون سابق سازمان بنادر و دریانوردی معتقد است که این دستور جدید وزیر راه می‌تواند در کوتاه‌مدت و بلندمدت برای آب‌های ایران تأثیرات مثبت قابل‌توجهی داشته باشد.

او اعلام کرد: قطعاً ایران برای ازسرگیری فعالیت‌های دریایی خود که در دوران تحریم با مشکلات و محدودیت‌های جدی مواجه بوده، نیاز به ایجاد مزیت‌های نسبی همچون پایین بودن تعرفه، خدمات دریایی دارد.

به گزارش ایسنا، ایزدیان بابیان اینکه در سال ۱۳۹۰ ایران تعرفه‌ خدمات خود را افزایش داده بود، تأکید کرد: هرچند با لغو تحریم‌ها و بازگشت لاینرهای بین‌المللی به آب‌های ایران امکان توسعه فعالیت‌های دریایی کشور به وجود آمده، اما قطعاً پایین آمدن هزینه ورود کشتی‌ها به آب‌های ایران می‌تواند یک چراغ سبز مهم برای آن‌ها باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.