| کد خبر: 164125 |

◄ اظهارنظر عجیب یک نماینده مجلس درباره دلیل سقوط هواپیمای «آسمان»

در حالی دلیل اصلی سقوط هواپیمای تهران-یاسوج از سوی عضو کمیسیون عمران مجلس خلبان و مقصر اصلی شرکت هواپیمایی آسمان اعلام شده است که سازمان هواپیمایی کشوری به‌عنوان متولی اصلی صنعت هوایی، این موضوع را تایید نکرده است.

تین نیوز

با این که هنوز دلیل اصلی سانحه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج از سوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام نشده است؛ رئیس کمیسیون عمران مجلس در اقدامی غیرمتعارف عنوان کرده که «خلبان، عامل سقوط هواپیمای تهران- یاسوج بوده است.»

به گزارش تین‌نیوز، محمدرضا رضایی کوچی در این رابطه عنوان کرده است که عوارض و زمینه‌های متعددی، موجب اشتباه خلبان هواپیمای تهران- یاسوج شده است چرا که در لحظات آخر قبل از سقوط، کمک‌خلبان به خلبان اعلام می‌کند که وضعیت هوا نامساعد است و بهتر است بازگردیم، اما متأسفانه خلبان به ادامه مسیر اصرار دارد و به دنبال آن ارتفاع هواپیما را کاهش داده و پایین‌تر از حد معمول می‌آید که این اقدام موجب برخورد با کوه و بروز سانحه می‌شود.

او اذعان داشته است کادر پرواز در زمان پرواز این هواپیما اطلاعات لازم را درباره شرایط جوی داشته و مکالمات جعبه سیاه این موضوع را به‌خوبی نشان می‌دهد، اما خلبان علی‌رغم اصرار کمک‌خلبان خود به سمت شیراز نرفته و اشتباه می‌کند.

چندی پیش حسین علایی مدیرعامل آسمان در توضیح این مسئله در گفت‌وگو با تین‌نیوز عنوان کرده بود: بر اساس گزارش منتشرشده از سوى دفتر سوانح و حوادث سازمان هواپیمایى کشورى، آخرین اطلاعات هواشناسى که از طرف فرودگاه یاسوج در ساعت ٩ و ١٩ دقیقه بامداد روز سانحه به خلبانان پرواز ATR ارائه‌شده است، میزان باد آرام و دید فرودگاه بیش از ١٠ کیلومتر بوده است. بنابراین خلبان پرواز موظف به بررسى وضعیت هواى فرودگاه و مسیر پرواز بوده و بایستى براى آغاز طرح تقرب تصمیم می‌گرفته است. شرکت هواپیمایى آسمان دستورالعمل‌های لازم در این زمینه را صادر کرده بوده است و هواپیمایى آسمان هیچ هشدارى را از برج مراقبت فرودگاه یا سازمان هواشناسى دریافت نکرده بوده است.

اما رئیس کمیسیون عمران مجلس در اظهارنظری جدید اعلام کرده است که در طی ۶ ماه گذشته بسیاری از خلبانان از سیستم هواپیمایی این شرکت خارج‌شده‌اند و عملاً تعداد خلبان‌های این شرکت محدودشده است و در همین راستا شرکت هواپیمایی آسمان هم در سانحه مقصر است چراکه هواپیما باید در چنین شرایطی در فرودگاه تهران باقی می‌ماند و پرواز نمی‌کرد. هواپیمای ATR-72 نقص فنی نداشته و اگر مقررات رعایت می‌شد این هواپیما می‌توانست در چنین شرایط آب و هوایی به شیراز رفته و سالم بماند.

در حالی دلیل اصلی سقوط هواپیمای تهران-یاسوج از سوی عضو کمیسیون عمران مجلس خلبان و مقصر اصلی شرکت هواپیمایی آسمان اعلام شده است که سازمان هواپیمایی کشوری به‌عنوان متولی اصلی صنعت هوایی، این موضوع را تایید نکرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.