| کد خبر: 164123 |

شهرکی ثانوی تشریح کرد:

◄ تاثیر اجرای طرح برندسازی بر جذب مسافر

فاز یک طرح برندسازی به‌تازگی انجام و تکمیل‌شده است و این طرح در 4 فاز قرار است اجرایی شود که فاز دوم آن تا پایان سال 97 تکمیل و فاز 3 در سال 98 شروع می‌شود و فاز 4 هم در اختیار خود شرکت‌های حمل‌ونقلی است .

تین نیوز

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از اجرای فاز 2 طرح برندسازی در سال جاری خبر داد و گفت:اگر طی زمان‌بندی در نظر گرفته شده همه‌چیز به‌خوبی اتفاق افتد از سال 99 می‌توانیم تأثیر اجرای این طرح را بر وضعیت بنگاه‌های اقتصادی ببینیم.

حمیدرضا شهرکی ثانوی مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز در پاسخ به این سؤال که چرا در نوروز امسال با کاهش سهم جابجایی مسافر از طریق حمل‌ونقل عمومی مواجه بودیم و تأثیر اجرای طرح شبکه سیر همنام بر استقبال مسافران از حمل‌ونقل عمومی چقدر است؟ گفت: تأثیر نهایی این طرح در سال 99 آشکار خواهد شد.

 وی با توضیح اینکه طرح برندسازی در 4 فاز اجرا می‌شود که اکنون در مرحله اجرای فاز نخست آن هستیم، ادامه داد: فاز یک طرح برندسازی به‌تازگی انجام و تکمیل‌شده است و این طرح در 4 فاز قرار است اجرایی شود که فاز دوم آن تا پایان سال 97 تکمیل و فاز 3 در سال 98 شروع می‌شود و فاز 4 هم در اختیار خود شرکت‌های حمل‌ونقلی است که خود را تبدیل به یک شرکت نمانام کنند و به یک برند در ذهن مسافر تبدیل شوند.

شهرکی ثانوی بابیان اینکه هنوز در ابتدای راه هستیم و در گام نخست تنها توانسته‌ایم آرایش شکلی و نظم خاصی به شبکه‌های حمل‌ونقلی دهیم، گفت: در فاز نخست این طرح، اطلاعات کامل از وضعیت ناوگان حمل‌ونقل مسافر و رانندگان استخراج و بغل نویسی اتوبوس‌ها و یکسان‌سازی تابلوهای شرکت‌ها و اصلاح بلیت‌ها در دستور کار قرار گرفت.

به گفته‌ی وی درنتیجه تکمیل این فاز از طرح مذکور 35 سر شبکه توسط شرکت‌های فعال در حوزه حمل‌ونقل مسافر جاده‌ای شناسایی و انتخاب شدند.

به گفتهٔ شهرکی ثانوی در فاز 2 که از ابتدای امسال روی آن کارشده است ارزیابی از هر نمایندگی در شبکه سیر انجام می‌شود و در نهایت شرکت‌های حمل‌ونقلی ارزیابی‌شده و به آن‌ها از 1 تا 5 ستاره داده می‌شوند تا مسافران بدانند از چه شرکتی و با چه درجه کیفیتی بلیت تهیه می‌کنند.

وی هم‌چنین توضیح داد که فاز 4 هم مربوط به استانداردسازی است که از سوی خود شرکت‌ها انجام می‌شود و به گفته او بعد از انجام این سه فاز از سوی دستگاه‌های اجرایی مربوطه، شرکت‌ها خود وارد فضای رقابتی می‌شوند و یک سری اتفاقاتی را رقم می زننند که خود را در بازار نشان دهند.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  با بیان اینکه طرح برندسازی هنوز تاثیر خود را در جذب مسافر نشان نداده است گفت: اگر طی زمان‌بندی در نظر گرفته شده همه‌چیز به‌خوبی اتفاق افتد از سال 99 می‌توانیم تأثیر اجرای این طرح را بر وضعیت بنگاه‌های اقتصادی ببینیم.

او هم  چنین اضافه کرد در طرح برندسازی یا نمانام سازی تلاش داریم تا علاوه بر ارتقای خدمات به مسافران، فعالیت شرکت‌ها نیز اقتصادی شود و بهره‌وری ارتقا یابد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.