| کد خبر: 164087 |

◄ افزایش 25 درصدی تردد جاده‌ای گیلان در نوروز 97

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان از افزایش ۲۵ درصدی تردد خودروها در ایام گردشگری نوروزی 97 خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان از افزایش ۲۵ درصدی تردد خودروها در این استان در ایام گردشگری نوروزی 97 خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، علی خاوری گفت: طبق گزارش‌های دریافتی  از ۴۲ دستگاه ترددشمار در سفرهای نوروزی امسال، یک‌میلیون و ۷۲۲ هزار و ۴۴۵ خودرو وارد این استان شد و یک‌میلیون و ۷۱۶ هزار ۱۵۱ دستگاه خودرو از استان خارج‌شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان در خصوص امنیت جاده‌ها گفت:  بر اساس اعلام صورت گرفته تا پایان چهاردهم فروردین شاهد کاهش ۴ درصدی تصادفات استان گیلان نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم که این می‌تواند نشان از عملکرد خوب مجموعه در این طرح باشد.

محمدرضا نازک‌کار، مدیرکل راهداری استان گیلان  نیز درباره سفرهای نوروزی 97 گفت: با 20 درصد افزایش، تعداد خودروهای ورودی به استان به یک‌میلیون و ۷۲۲ هزار و ۴۴۵ خودرو و با 29 درصد افزایش یک‌میلیون و ۷۱۶ هزار ۱۵۱ دستگاه خودرو  از استان خارج‌شده است.

او میانگین افزایش تردد در استان را نسبت به سال گذشته 25 درصد اعلام کرد و گفت:  بیشترین میزان ورودی مربوط به آزادراه قزوین- رشت با ثبت تردد ۷۲۵ هزار و ۳۴ خودرو و رامسر- چابکسر با ثبت ۶۰۶هزار ۶۴۷ خودرو بوده است.

نازک‌کار میزان استقبال مسافران نوروزی از حمل‌ونقل عمومی را خوب ارزیابی کرد و تصریح کرد: در ایام نوروز ۲۵۰ هزار و ۷۴۹ نفر طی ۳۷هزار و ۱۱۴ سفر از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی جابه‌جا شدند. از این میزان ۴۵ درصد برون‌استانی و ۵۵ درصد درون استانی بود و بیشترین بهره‌وری از ناوگان از طریق اتوبوس‌ بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌ و شهرسازی، او تأکید کرد:  در ایام نوروز ۱۶ راهدارخانه ثابت، ۹ راهدارخانه سیار و ۱۶ اداره راهداری به‌صورت شبانه‌روزی آماده ارائه سرویس بودند و ۵۲۸ نفر به‌صورت کشیک در این ایام در طرح حضور داشتند. در این ایام تمام مراکز استان به‌خوبی آماده سرویس‌دهی بابت اسکان مسافران بودند و مشکلی از این بابت و ارائه سرویس به آن‌ها وجود نداشت

طرح سفرهای نوروزی امسال از ۲۳ اسفند ۹۶ آغاز شد و  تا پایان پانزدهم فروردین ۹۷ ادامه داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.