| کد خبر: 164049 |

◄ آمارهای شگفت‌انگیز از رکوردشکنی سفرها در نوروز 97

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از رشد 20 درصدی سفرها در نوروز 97 خبر داد.

تین نیوز

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری  از رشد 20 درصدی سفرها در نوروز 97 خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، علی‌اصغر مونسان گفت: امسال رکورد بی‌سابقه در سفرهای نوروزی 97 داشته و شاهد رشد 20درصدی سفرها بوده‌ایم.

او در ادامه گفت: 74میلیون نفر شب‌اقامت در ایام نوروز 97 در کشور به‌ثبت رسیده است.

مونسان در ادامه به 132میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری، فرهنگی، تاریخی، موزه‌ها و سایت‌های تاریخی اشاره کرد و گفت: یکی از این آمارها مربوط به موزه ملی ایران است، این موزه در ایام نوروز روزانه میزبان 14 تا 15هزار بازدیدکننده بوده است.

او در ادامه گفت: ستاد سفرهای نوروز در سراسر کشور، شهرداری‌ها، وزارت راه، نیروی انتظامی، اورژانس، بیمارستان‌ها، ادارات کل میراث‌فرهنگی و همه دستگاه‌های عضو ستاد در ایجاد سفرهایی شاد و ایمن نقش مؤثری داشتند.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری  درباره آمار تصادفات امسال گفت:  به دلیل فعالیت 550 واحد استراحتگاهی بین‌راهی در کشور کاهش آسیب‌ها و تصادفات‌ها را در پی داشته است.

او درباره پورتال جامع گردشگری کشور گفت: این سامانه 15 روز پیش از آغاز تعطیلات نوروز راه‌اندازی شد و در معرفی جاذبه‌های گردشگری کشور نقش مؤثری داشت.

به گزارش میراث آریا، مونسان گفت: استان مازندران با 14میلیون و 900هزار نفر شب اقامت، رتبه استان گیلان رتبه دوم و استان بوشهر رتبه سوم را در جذب گردشگر به خود اختصاص داده‌اند. 

او به رشد 82 درصدی نوروزگاه‌ها اشاره کرد و گفت: امسال 716 نوروز گاه برپا شد که در کنار موضوعات و مسائل مربوط به گردشگری، حوزه صنایع‌دستی نیز در نوروز گاه‌های موردتوجه قرار گیرد.

معاون رئیس‌جمهوری گفت: امسال شاهد رشد  27.5 درصدی سفرها از طریق مرزهای زمینی بودیم 5/27 و  2/7درصدی در  سفرهای خروجی هوایی بودیم. 

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به عدم افزایش قیمت بلیت وسائل نقلیه عمومی اشاره کرد و گفت: غیر از پروازهای چارتری قیمت بلیت‌ها امسال افزایشی نداشت و به‌طورکلی می‌توان گفت آنچه از 2 ماه پیش برای نوروز 97 برنامه‌ریزی‌شده بود محقق شد.»

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.