| کد خبر: 163956 |

◄ روش ثبت‌نام مجوز روزانه و سالانه طرح ترافیک

با روشن شدن روش ثبت‌نام مجوز طرح ترافیک سالانه، متقاضیان ورود به محدوده طرح ترافیک باید پس از اخذ تأییدیه از شهرداری، حسب شهروندی خود را حداقل یک‌میلیون تومان، پیش از اولین ورود به محدوده مذکور شارژ کنند و هر زمان که حساب مذکور با استفاده مکرر از مجوز ورود به طرح ترافیک خالی شد، شارژ مجدد باید انجام شود.

تین نیوز

با روشن شدن روش ثبت‌نام مجوز طرح ترافیک سالانه، متقاضیان ورود به محدوده طرح ترافیک باید پس از اخذ تأییدیه از شهرداری، حسب شهروندی خود را حداقل یک‌میلیون تومان، پیش از اولین ورود به محدوده مذکور شارژ کنند و هر زمان که حساب مذکور با استفاده مکرر از مجوز ورود به طرح ترافیک خالی شد، شارژ مجدد باید انجام شود.

بررسی‌ها از جزئیات چگونگی ثبت‌نام در سامانه «تهران من» به‌منظور اخذ مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک در سال ۹۷ حاکی از این است که دو مسیر متفاوت برای دودسته از متقاضیان ورود به این محدوده وجود دارد.

دسته نخست متقاضیان دریافت مجوز سالانه هستند که درگذشته از آن‌ها به‌عنوان «سهمیه‌بگیر» یاد می‌شد و اکنون در سامانه تهران من عناوین واجدان شرایط خاص یا مشمولان شرایط ویژه تردد در محدوده طرح ترافیک به این دسته اطلاق می‌شود. براساس مصوبه شورای شهر جمعیت این دسته بالغ‌بر ۶۳ هزار نفر از مالکان خودرو است که تقریباً در تمام‌روزهای کاری سال براساس نیاز شغلی یا سکونت به تردد با خودرو در محدوده مرکزی شهر نیاز دارند.

دسته دوم متقاضیان نیز در گروه تقاضای روزانه می‌گنجند، به این معنا که براساس نیاز خود تنها برخی از ایام سال قصد استفاده از خودروی شخصی در مرکز شهر را دارند.

سامانه تهران من به نشانی «my.tehran.ir» از ۲۶ اسفند سال گذشته فعال شد و برخلاف دوره‌های گذشته برای متقاضیان روزانه طرح ترافیک محدودیت زمانی ندارد و آن‌ها می‌توانند روز قبل از زمانی که قصد ورود به محدوده مرکزی شهر با خودروی شخصی رادارند، نسبت به ثبت اطلاعات خود و رزرو مجوز در روز خاص اقدام کنند. این در حالی است که سامانه ثبت‌نام برای متقاضیان مجوز سالانه طرح ترافیک یا همان سهمیه‌بگیران سابق، محدودیت زمانی دارد. البته سقف زمانی مشخصی برای فعال بودن این سامانه اعلام‌نشده است اما مدیران شهری از شهروندان تقاضا کرده‌اند حتی‌المقدور در زودترین زمان ممکن و پیش از پایان فروردین‌ماه نسبت به انجام ثبت‌نام خود اقدام کنند.

ثبت‌نام در سامانه تهران من صرفاً مرحله اولیه برای طی فرآیند ثبت درخواست سالانه یا روزانه آرم طرح ترافیک است و پس‌ازآن باید تأییدیه نهایی براساس بررسی مدارک و رعایت سقف مجوزهای ورودی به محدوده (طبق مصوبه شورای ترافیک شهر تهران) از سوی شهرداری صادر شود.

محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران دراین‌باره توضیح داد: متقاضیان روزانه ورود به سامانه طرح ترافیک که سقف جمعیت آن‌ها 40 هزار نفر پیش‌بینی‌شده، می‌توانند در یک نوبت مراجعه به سایت یا اپلیکیشن مربوطه که طراحی‌شده و به‌زودی رونمایی خواهد شد، مجوز تردد 3 روز در هر هفته را یک‌باره برای خود رزرو کنند که این امر مستلزم برخورداری از شارژ ریالی لازم برای این امر به‌اندازه پرداختی 3 روز است. البته این به معنای ممنوعیت ثبت‌نام برای 2 روز دیگر هفته که طرح ترافیک اجرا می‌شود نیست، اما برای روزهای دیگر لازم است به شکل جداگانه به سایت مراجعه و روز قبل نسبت به رزرو اقدام شود. به گفته وی، این مقررات برای متقاضیان مجوزهای روزانه صدق می‌کند و متقاضیان مجوزهای سالانه تردد در محدوده طرح ترافیک باید به روش یادشده در بالا اقدام کنند.

پورسیدآقایی تأکید کرد فقدان شارژ ریالی در حساب شهروندانی در زمان ورود به محدوده طرح ترافیک و نیز ورود بدون رزرو قبلی «جریمه ریالی» به دنبال دارد که افزون بر بدهی به شهرداری بابت ورود به محدوده طرح ترافیک از شهروندان اخذ خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی پرتوی زاده 2 0

    مجوز سالیانه طرح ترافیک تهران

  • محمدرضابختیاری 6 0

    طرح روزانه

  • فرشاد جهاندار 2 0

    سلام مچکر

  • علی اکبر پرویز 0 0

    سالیانه برای معلولین

  • ابراهیم پورحسین 0 0

    طرح خوبیه