| کد خبر: 163938 |

◄ حذف خودروهای تک ستاره / 10 میلیارد بودجه برای نوسازی ناوگان تجاری کشور

عضو شورای سیاست‌گذاری خودرو در خصوص اهداف شورای سیاست‌گذاری خودرو، گفت: دستیابی به اهداف این شورا به دلیل کلان بودن قابل پیش‌بینی نیست.

تین نیوز

عضو شورای سیاست‌گذاری خودرو در خصوص اهداف این شورا گفت: دستیابی به اهداف شورا به دلیل کلان بودن قابل پیش‌بینی نیست.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمدرضا نجفی‌منش با اشاره به حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در این شورا، اظهار کرد: در جلسه شورای سیاست گذاری خودرو عمق بخشیدن به داخلی‌سازی محصولات تولیدی، گسترش فعالیت صادراتی خودروسازان و قطعه‌سازان، نوسازی صنایع فرسوده و همچنین در نظر گرفتن مشوق‌های صادراتی از جمله مباحث مورد تاکید بود که به تائید اعضا نیز رسید.

وی در ادامه سخنان خود، تصریح کرد:حذف خودروهای تک ستاره از محصولات تولیدی شرکت‌های خودروساز، از جمله تصمیمات مهم جلسه سیاست‌گذاری خودرو بود، در این جلسه کاهش تعدادی از اعضای شورای سیاست‌گذاری خودرو نیز در دستور کار قرار گرفت.

نجفی‌منش با تاکید بر این مطلب که در جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو بر تحرک بخشی ایدرو در تاسیس واحدهای تولید خودرو و قطعه در مناطق محروم موردبررسی قرار گرفت، افزود: استانداردسازی محصولات تولیدی و توجه جدی به استانداردهای تعیین شده از سوی سازمان ملی استاندارد که رئیس ان نیز در این جلسه حضور داشت، از دیگر مواردی بوده که اعضای شورای سیاست‌گذاری بر آن اتفاق نظر داشتند.

عضو هیات رئیسه انجمن قطعه‌سازان کشور یادآور شد: در این جلسه موانع رسیدن به اهداف استراتژیک صنعت خودرو تا سال 1404 نیز مطرح و در نهایت تصمیم گرفته شده که برخی اعضا برای پیشبرد اهداف استراتژیک صنعت خودرو برنامه اجرایی تهیه و تدوین کنند.

وی با اشاره به تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت به پرداخت مطالبات قطعه‌سازان از سوی خودروسازان، ابراز داشت: وزیر صنعت تاکید جدی بر تولید قطعات استاندارد و جلوگیری از ورود قطعه غیراستاندارد به خطوط تولیدی خودروسازان داشته و توجه ویژه به این مهم را یکی از وظایف شورای سیاست‌گذاری خودرو عنوان کرد.

عضو شورای سیاست‌گذاری خودرو، با اشاره به این نکته که در حال حاضر تعداد خودروهای چهار ستاره تولیدی در خودروسازی محدود است و خودروسازان باید در این زمینه اقدامات موثری انجام دهند، خاطرنشان کرد: در این جلسه از نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی صحبت جدی به میان نیامد اما، نوسازی ناوگان تجاری بنابر خواست رئیس جمهور کشورمان قرار شد طی 3 سال به سرانجام  برسد که هزینه آن 10 میلیارد برآورد شده است. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.