| کد خبر: 163924 |

◄ تلفات جاده‌ای نوروز چگونه رشد کرد؟

رئیس پلیس‌راه راهور ناجا از افزایش ۵ درصدی تلفات جاده‌ای 97 نسبت به سال 96 خبر داد.

تین نیوز

رئیس پلیس‌راه راهور ناجا از افزایش ۵ درصدی تلفات جاده‌ای در سال 97 نسبت به سال 96 خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، محمدحسین حمیدی گفت:  باوجوداینکه هنوز آمار نهایی تلفات رانندگی نوروزی  مشخص نیست اما تا این لحظه آمار فوت‌شدگان سر صحنه نسبت به سال گذشته افزایش ۵ درصد  را نشان می‌دهد.

او از اعلام رسمی آمار مجروحان تصادفات نوروزی نیز در پایان امروز خبر داد و گفت: نوروز امسال به‌جز دو مورد که یکی در محور گیلان و دیگری در محور خراسان رضوی بود، تصادف سنگین نداشتیم.

رئیس پلیس‌راه راهور ناجا  به کاهش ۹۰ درصدی تصادفات ناوگان اتوبوس‌رانی خبر داد و گفت: میزان ترددها امسال  بیش از ۱۳ درصد افزایش داشته است که بی‌شک بروز حوادث را نیز افزایش داده است.

او به رعایت 95 درصدی قوانین از سوی رانندگان اشاره کرد و  درباره کنترل جاده‌ها توسط دوربین‌ها  گفت: درمجموع ۳ درصد از تخلفات رانندگان توسط دوربین‌ها رصد و ۲ درصد دیگر نیز توسط همکاران ما رصد شد.

حمیدی گفت:  بیش از ۴۷ هزار خودرو و موتورسیکلت به دلیل تخلفات حادثه‌ساز در طول سفرهای نوروزی توسط نیروهای پلیس راهور توقیف شدند که این آمار بسیار بالایی بود و نشان می‌دهد که تخلفات این گروه می‌توانست باعث بروز تصادفات شود که خوشبختانه با توقیف آن‌ها این اتفاق نیفتاد.

او تاکید کرد: خودروهای متخلف که در ایام سفرهای نوروزی توقیف‌شده است نیز طبق روال قانونی بعد از پایان طرح به مالکان خودرو تحویل داده خواهد شد.

رئیس پلیس‌راه راهور ناجا درباره سامانه سپهتن گفت: این سامانه باعث اشراف بیشتر پلیس بر عملکرد اتوبوس‌ها و  باعث ایجاد نظم در ناوگان حمل‌ونقل عمومی بین‌شهری شد .

سردار حمیدی روش‌های سنتی  را در کنترل ناوگان غیر سودمند دانست و گفت: استفاده از سامانه‌ سپهتن باید به‌صورت جدی‌تری در دستور کار پلیس‌راه قرار گیرد و تمام جاده‌های کشور در فواصل کوتاه مجهز به دوربین‌های کنترل سرعت شود. نصب این سامانه برروی کامیون‌ها، تریلی‌ها و تانکرهای حمل سوخت هم صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا، او در ادامه گفت: سامانه‌های کنترلی برای انضباط ناوگان مسافربری و باربری در آینده باید به کار گرفته شود تا علیرغم افزایش سفرهای بین‌شهری در کاهش تصادفات توفیقات زیادی در این حوزه نیز حاصل شود.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.